Kal fläck

M

Majalisa

Min vänninas häst har fått en kal fläck, endast bakom öronen. Det är ingen tryckskada då denna häst bara används som sällskapshäst till hennes andra häst. Det visade sig även att i hästens tidigare stall led resterande hästar av precis samma åkomma. Tycker detta verkar konstigt då det alltså endast är bakom öronen som päls saknas.

Ville bara rådfråga...Vad tror ni att det är??

Sv: Kal fläck

hejsan, har hästen grimma på sej i box och hage? kan ju vara så att den fått skav av grimman i såfall, grimman kan ju vara smutsig just där . i vårt stall har vi grimmor i hagen och då händer det att vissa av våra hästar fått skav av grimmorna pga smutsiga eller illa passande grimmor. annars går det ju att ringa vet. dom är nog vana vid dom flesta frågor ;)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 429
Senast: Livi
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024