Kakel i stallet?

D

Donna

Jag har kikat på ett stall där det var kakel i boxarna. Vad anses?

(kanske fel tråd)

Sv: Kakel i stallet?

Jo, precis det jag undrar.. Det såg inte så trevligt ut.. Men man kanske kan knacka bort det och sätta upp en träpanel??

precis vad jag skulle säga, är de inte alldeles för sköra om hästen slår? men det är klart, använder du natursten kanske det håller, men vanliga keramikplattor tror jag lätt går sönder..

bitarna som trillar ner kan ju dessutom vara rätt skarpa.. lite risk för skador skulle jag tro...

Jo, jag menar, tänk om det hnder något och hon börjar sparka i väggen.. bitarna flyger ju ner rakt i bädden..

Men undrar bara hur svårt det är att knacka bort och ersätta med panel.. kan ju va en möjlighet..

Det är ganska lätt att knacka ner kakel, har precis gjort det i köket. Träpanel är ju lätt att sätta upp.

det är inte klinkers då? det är ganska likt kakel men årt som berg..

kakel i boxarna har jag aldrig hört talas om... men, som de innan sa jag skulle vara lite skeptisk mot det, kan tänka mig att det kan bli skaderisk.... har du inga kort på boxarna?? *jätte nyfiken här*

Nej, jag har inga bilder. Men det står hästar där nu, och ser friska och krya ut... Aldrig sett förrut faktiskt, praktiskt med rengöring med ja.. jag vet inte...

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Anläggning Hej! Jag håller på att renovera ett gammalt stall och kikar efter gummimatta till boxarna. boxens storlek är 350 x 230. Vilka mattor...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Grizelda
·
Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 422
Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30