kaka på kaka?

Zaida

Trådstartare
hej allesammans,

jag har ett korsningsfullblod som jag märkt börja tunna. vi har ett hössilage som det är mkt protein i....så då känns det som om jag ger lusern blir det kaka på kaka?

krafft rehab har jag läst att det ärmånga som ger......

hon har otroligt mkt energi så jag vill absolut inte att hon ska bli piggare bara sätta mer hull.

har ngn ngt tips om vad jag skulle kunna prova för foder?

god fortsättning på er alla

Sv: kaka på kaka?

Det beror ju på hur mkt protein det är i silaget. Är det en kvot över säg 6 kan du ju lika gärna öka på det. Äter hästen redan mkt och inte är sugen på mer kan man tjäna på att ge av en annna sort så hästen har litea variation och kanske äter mer.

Hur mkt silage äter den nu, och har du analys?

Rehab har jag hört gott om men inte fodrat med själv. Det borde funka utmärkt till din häst. De jag känner som fodrat med det har uppnått precis det du vill, bättre hull men inte piggare häst. Men det är alltid bra att se en analys på det hästen käkar nu som sagt..

korn har jag hört ska vara bra för tunna hästar.

Hej,

Dodson and Horrells Build Up är ett kanonfoder o du borde se resultat ganska omgående:)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 563
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 870
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 630
Senast: Irival
·
Foder & Strö Foderhästen är en känslig dam som i princip har diarré året runt och inte kan äta blöt silage, lusern eller betfoor öht, vilket är lite...
Svar
11
· Visningar
1 796
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka