Käk i defiliering?

Nominous

Trådstartare
Hur är det nu för tiden, får man ha uppkäkat i defileringen utan att säga till? Har för mig att de skulle släppa på den regeln för bra länge sedan. Men jag har inte varit i travsvängen på länge så jag vet inte hur det blev med det? Innan hade jag en häst som inte gick att käka upp på banan så den fick gå med käken på i defileringen. Då behövde jag säga till på inskrivningeb. Hur är det idag?

Sv: Käk i defiliering?

Tror dom tagit bort den regeln,, dom brukar inte bry sig iallafall.
Där jag jobbar har vi satt på käken innan defilering iallafall och dom har aldrig sagt något om det.

Huvudstång däremot måste du defilera utan. :)

Jag måste erkänna att jag hade glömt bort den regeln och med tanke på att 9 av 10 hästar går upp käkat under en defilering så tro jag den regeln som Pubriacones sa att den är borta eller att dom inte bryr sig längre.

Jag har i alla fall alltid haft käken på i defilering och ingen har sagt något till mig att det är fel. Så det är nog bara att köra på :)

Men vill inte sitta här och säga att jag är hundra på det dock :s
Men så länge ingen säger nåt så kommer jag ialf fortsätta som jag gör en idag ^^

I Boden får man inte defilera uppkäkad (dispans krävs), men på grannbanorna får man defilera med käk.

går inte hästen att käka upp på bana så kanske automatkäk skulle fungera? Förstår inte varför många är emot den.

Jag har hängt upp käken innan Belle går på banan, har aldrig sagt till och aldrig fått någon böter eller så. Åh du vet ju vilka banor vi har startat på :D

Banorna besämmer själva hur det ska vara så det får man kolla från bana till bana.

Frågade på inskrivningen och de hade inte en aning :p så det är väl lika bra att säga till, går ju fort när man ändå är där :)

Liknande trådar

Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Luff
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: lizzie
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 699
Senast: jemeni
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Rider ni med snokrem?
  • Vi som letar häst II

Omröstningar