Jozze
Trådstartare
...blev ingen höjdare men heller ingen total flopp För att knappt vara miljötränad (promenerad i närmaste tätort några gånger samt nu senast medtagen till tågstationen i en annan, större ort) så var han oväntat ostirrig! Inte illa för en liten kille som bor mitt ute i skogen. Han bjäfsade prövande åt parkeringsvakten, tyckte folks hundburar var läskiga samt skällde ut en rottweiler som satte sig bredvid oss. Kaxig liten DP. Tyvärr var han inte kaxig hela tiden.
Annars var väl det värsta att han inte alltid ville hålla sig på marken utan hoppade på benen på mig för att komma upp, men vi får väl träna.
Som ensam hanvalp kom han givetvis etta. Inget HP, men det lät på domaren som att det berodde på att han var ovillig. Kritiken var väl medelmåttig. Kommer inte ihåg den ordagrant men något liknande sades; "Ganska bra huvud, önskas mörkare nospigment, något kort hals och lång kropp, mycket bra bakbensvinklar. Behöver träning och lite mera go." :smirk: Vad ska man säga om det?
I påsk blir det Lilla Sthlm. Hur ska DET gå!?
Annars var väl det värsta att han inte alltid ville hålla sig på marken utan hoppade på benen på mig för att komma upp, men vi får väl träna.
Som ensam hanvalp kom han givetvis etta. Inget HP, men det lät på domaren som att det berodde på att han var ovillig. Kritiken var väl medelmåttig. Kommer inte ihåg den ordagrant men något liknande sades; "Ganska bra huvud, önskas mörkare nospigment, något kort hals och lång kropp, mycket bra bakbensvinklar. Behöver träning och lite mera go." :smirk: Vad ska man säga om det?
I påsk blir det Lilla Sthlm. Hur ska DET gå!?