Kabeltuggare

A

albasanis

Ja...rubriken säger väl allt...:(

Kissen tuggar kablar hejdlöst och gör det när ingen ser. :devil:

Hon gör det endast vintertid eftersom hon avskyr att vara ute men blir tråkad av att bara vara inne. Brukar bära ut henne i stallet men det tar inte lång tid så vaktar hon dörren för första bästa insmitning.

Under "jaktsäsongen" är det inga problem, då är hon ju ute jämt.

Kissen är tre år nu i maj och kasterad, inga andra katter på gården men två hundar. Kan ju tillägga att hon tror att hon är en hund...;)

Har provat Fy-sprayen men den hjälper inte.....

Sv: Kabeltuggare

Kan ju tillägga att jag vill ha tips på åtgärder.

Det börjar bli både dyrt och brandfarligt. Hittade en Nokia-laddare häromdagen som var söndertuggad, det rök från den.:crazy:

Min katt är TOKIG i headset-sladden, bryr sig inte om
nån annan sladd, efter tredje inköpta headsetet fick
jag nog..tog en parfym flaska och gnuggade in hela
sladden..sen brydde hon sig inte -förens doften
försvunnit! :smirk:

Finns smarta kabelsamlare att köpa. Ser ut som spiraler som man lindar runt. Man kan även fästa upp dem med clips. :idea: Eller skära upp en vattenslang och trycka ner sladdarna.

Stopp och väx, som man brukar ha till barn som inte ska bita på naglarna, smakar urk. Finns på apoteket.

Tack för svaren. :)

Jag gissar att de enda sättet att stoppa ofoget är att försöka trolla bort kablarna eller smörja in dem med något äckligt.

ättika ska ju va bra..
annars kanske du kan distrahera henne med kattmynta? skräm henne när hon biter? med tuta eller vattenpistol kanske..

Kattmynta struntar hon fullständigt i.

Skrämseltaktiken fungerar inte då hon VET att hon inte får göra det och därför händer det bara på de nätter hon vill vara inne.

Det blir nog till att prova ättikan:devil: Håll nu tummarna för att det fungerar.

funkade på våran kisse när hon var i blomkrukrona å krafsade... den lilla morrhoppan :D

annars kanske det funkar om du gninder in kablarna med superstark chili? :D
Lycka till!

Vitpeppar fungerar bra...citrusfrukter med för det mesta.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 703
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 310
Senast: Otherside
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 952
Övr. Hund Jag börjar känna mig rätt uppgiven och ledsen över min hundsituation och skulle behöva lite goda råd... I höstas tog jag en...
2
Svar
34
· Visningar
3 228
Senast: Hyzenthlay
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve