K

Krulidut

Vad innebär nu detta?
Märks det på nått sätt sdåsom Triangeln frys/bräns in i hästens sida vid T-märkning.

Sv: K-märkt?

K-märkt = kulturminne... gäller väl mest hus och sånt? :confused:

Undrar vad som krävs för att få en häst K-märkt:rofl:
Får man månne renoveringsbidrag när den blir för skröplig.
PL

Den enda häst jag skulle kunna tänka mig skulle kunna vara K-märkt är väl Streiff :p :D

:rofl: nej men 4en kompis visade en annons där det stod just Kmärkt och jag lyfte väll ögonbrynen en 20 centimeter WTF sedan när blev en häst ett kulturminne så då var jag i full rulle ich letade över allt men nehep.. Frågade härom nån visste :rofl:

Som sagt, Streiff kan jag tänka mig är ett kulturminne.

Vad var det för annons.

Streiff:
streiff2601.jpg
streffe.jpg

Ja du, K tangenten ligger ju inte ens nära T tangenten så det kan ju inte vara att skribenten slant i alla fall! 15 år borde inte räcka för att bli ett kulturminne tycker man :D

Dom kanske menar att det är en knabstrupper. Dom blir ju brännmärkta med ett k i Danmark har jag för mig.

ja eller slant dom på k:et när dom skrev m. Så han är kanske märkt på nåt annat vis?
Finns ju en mailadress så de e ju bara att skriva.

jo, ett mejl ska slinka iväg dels för att jag är lite intresserad men också för att få veta vad f*n Kmärkt är :D

k och m ligger ju nära varandra, måhända skribenten 'bara' skulle skriva märkt istället för t-märkt (vad det nu skulle vara bra för) och slant med en extra bokstav?

står ju desutomde att han är New forest :D :angel:

Alexandra_W : Jo jag skulle gissa på det ned, mejlade nyss får väll se vad hon säger.

:eek: intressant, fick svar och jodå mycket ridktigt hon hade skrivit rätt :o Kmärkt, hon sa att han fick tävlas klubb men inte högre med Kmärkning.
intressant.

Har hon riktigt koll på det då?
Jag är övertygad om att det är T-märkning det handlar om :cool:

Immer

haha jag med :D jag har letat som en gnu efter K-märkning och har kommit fram till att ägaren inte är 110% :angel: ingen kuse för mig...

ska prata med min vet. hon aknske vet nått.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
587
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka