JW hjälmarna

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Asterix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 106
A

Asterix

Show jumping heter de tor jag..
Har de bytt form på dem? :confused: Eller är det bara ag som drömmer? Jag tycker nog att de förra var bättre, om de nu har bytt :)
Någon som vet ?!

Sv: JW hjälmarna

Denna menar jag:
coph4s(2).jpg

Om du menar show jumper 200 så hardu rätt, den är väl lite mindre "avlång" i formen tror jag..haren vanlig classic som jagär nöjd med.
Men en John whitaker hjälmen ser ju helt annorlunda ut, mer som en blanding mella plasthjälmarna som såg ut som cykelhjälmar och en ventilationshjälm. Själv gillarjag den modellen också...

jag har den gamla showjumpermodellen. tror inte den tillverkas längre.
Tycker faktiskt den är snyggare än JW med sitt nackstöd. Den ser ut att sitta mer uppepå huvudet om du förstår vad jag menar.
Passformsmässigt har jag ingen aning, har inte provat JW'n.

har båda, både JW:n och showjumper. Tycker den nya är skönare för den är rundare, den andra är mer avlång. Så om man har ett avlångt huvud så ska man nog ha SJ och har man ett runt huvud JW:n. Sen är JW:n mjukare på något sätt, stormtrivs i den, men det är min tävlingshjälm så jag använder den andra mer. :P

Knäckte min hjälm på terängbanan för några veckor sedan och skulle köpa en ny. Så åkte runt för o kika, visste redan innan att ja ville ha en JW men den ända dom hade i alla affärer var denna:
cactuspower skrev:

och ja tycker inte den är alls lika snygg som den förra modellen. Den här ser så "plastig" ut på nått sätt

Jag har den gamla modellen av den, den nya har de härmat Malin Baryard lite med tydligen, dessutom är den mer konstruerad som en cykelhjälm.

jag menar inte JW utan Charles owen såklart...De är mer lika JW hjälmarna nu v..I formen...Nu tycker jag nästan att JW hjälmarna är snyggare

Som JWs typ, fast utan "lädergrej" baktill osm nackstöd...
Tror jag :confused:

Asterix skrev:
Som JWs typ, fast utan "lädergrej" baktill osm nackstöd...
Tror jag :confused:

Det är inte "Lädergrej" det är plast, liknar tamejfan en cykelhjälm Och är SKIT fult rentutsagt hahahaha, den förra va much better

ursäkta men det är INTE plast...min kompis har en sån och det är fodrat och typ tyg, men inte PLAST

den som var på våran granngården butik var det iaf plast/gummi därbak på. Hårt och fult..

hehe okej :d
men jag tycker att den JW är fin fast jag visste inte att Malin Baryard har en annan modell, trodde det var samma :confused:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka