juvret mjölkfyllt

_moa_

Trådstartare
Mitt sto fick föl för 2 år sedan som avvändes helt när han var runt 1½ år (vi hade stora problem med det så det är därför det blev så sent). Nu går dom ihop igen och idag upptäckte jag att hennes juver var mjölkfyllt. Absolut inte mycket, men när jag skulle göra rent så sprutade det. Kan det vara han som börjat suga igen? Eller kan det bli så ändå?
 
Sv: juvret mjölkfyllt

Brukar inte ston säga ifrån av sig själva?
 
Sv: juvret mjölkfyllt

Jo, det borde dom ju i alla fall. Men jag vet inte om det kan bero på att detta stoet är väldigt låg i rang? Hon är nästan lägst.
Jag har sett att han har tänkt tanken att dia, men då blev hon sur och sen hrjag inte tänkt mer på det förän nu.
 
Sv: juvret mjölkfyllt

_moa_ skrev:
Mitt sto fick föl för 2 år sedan som avvändes helt när han var runt 1½ år (vi hade stora problem med det så det är därför det blev så sent). Nu går dom ihop igen och idag upptäckte jag att hennes juver var mjölkfyllt. Absolut inte mycket, men när jag skulle göra rent så sprutade det. Kan det vara han som börjat suga igen? Eller kan det bli så ändå?

Jag är ingen expert på ämnet men vi hade ett sto tidigare som fick mjölk i juvret när hon brunstade? Då har det ju med hormonerna att göra, hennes hormoner kanske fick en kick när hon kände fölislukten igen(även om den nu är 2år :) ) ? Kan det vara något sånnt..?

Han hon sluta producera mjölk under tiden de var ifrån varandra?
 
Sv: juvret mjölkfyllt

Vad är det för kön på fölet som gått hos henne så länge?
Är det en hingst så finns risken att hon är dräktig.
 
Sv: juvret mjölkfyllt

Masse skrev:
Vad är det för kön på fölet som gått hos henne så länge?
Är det en hingst så finns risken att hon är dräktig.

Han kastrerades väldigt tidigt så den risken finns inte för då skulle det redan ploppat ut ett föl. Hoppas jag i alla fall...

Mirraya: Det lät bra tycker jag med att hon brunstar:angel: Får hoppas det är så. Nu har jag i alla fall särat på dom för några dagar så får vi se vart det leder.
Hon hann sluta producera mjölk.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 588
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 372
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp