Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4
KL
Är irriterad över att jag tar stallmänniskornas attityd personligt. Egentligen är jag irriterad över att vissa över huvud taget känner behov av att prata väldigt nedlåtande mot mig, för jag fattar verkligen inte varifrån det kommer.
Sedan är jag irriterad över att jag ska skriva en bokanalys. Läser världens mesta sömngångarbok, kommit till sidan 250 av 285 och dethar inte hänt något. Jag ska analysera huvudpersonligens personlighet och hur den utvecklas genom boken och huvudpersonen är den mest slätstrukna och personlighetslösa jag varit med om i en bok. Jag ska beskriva bokens handling, vilken är typ två-tre anekdoter från hans liv. Icke-händelser typ. Jag ska även analysera varför boken vunnit ett pris,vad de litterära kvaliteterna är. Och haha, va? ETT PRIS FÖR DEN HÄR SKITEN!?
Som råge på allt frågade jag läraren om råd för hur jag ska gå tillväga, givet den tråkiga boken. "jamen skriv en tankekarta för vad som änder i varje kapitel. Jag har läst som sagt nästan hela boken och är på kapitel två. Jajemän.