junioraktiviteter

V

vivianhegre

Vi är en jätteliten hästklubb som ganska nyligen har startat. Nu har vi arrangerat två kvällar för juniorerna där dom fikk borsta, sadla/sela på och sen byta på at rida och kjöra. Sen avslutade vi med en liten prat, med bullar och varm choklad. Dom hadde jätteroligt och det blev vällyckat. Vi ska försöka ha sånna kvällar en gång i månaden ungefär.

Men så tänker jag på at lika gärna arrangera en hel dag i en helg f.eks der dom får rida, kjöra och prova lite balansträning och voltige. Några andra grejer man kan hitta på? Hur mycket tycker ni detta ska kosta ungefär?

Ska också arrangera en dag rundt hjul då det även blir släde och gröt på låven. Det blir ju bara en dag, och alla som vill måste ju få vara med. Eftersom ungefär bara 4 kan rida i gången och 4 i släden, behövs det nån annan aktivitet också. Förslag? Helst nånting som det inte behövs häst eller hästkunnig "ledare" till. Vad ska detta kosta ungefär?

Jättetacksam för tips! :)

Om ni skulle få tillgång till häst kan ni ju alltid leka gymkana, Ruskigt roligt oavsett vilken ålder man befinner sig i.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla! Har en 22 årig nordsvensk valack på foder som jag har haft i cirkus 4 månader nu. Hans ägare hade honom på lösdrift, men har...
Svar
11
· Visningar
1 893
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Hej, Jag har ett 6årigt sto, som jag rider in. Jag rider inför tränare en gång i veckan och utöver det något pass på utomhusbanan...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 261
Foder & Strö har tidigare haft grund till hästen och kompletterat dåliga värden på höet med lusern, men nu när hon inte går så många dagar i veckan...
Svar
3
· Visningar
1 071
Senast: Korven
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar