Junga cylindertvättmaskin, någon som kan dom?

KisseNova

Trådstartare
Jag har en Junga cylindertvättmaskin i tvättstugan som vi får använda till att tvätta mattor. Enda personen som visste hur det funkade har flyttat, så inte ens hyrersvärden vet. Har läst bruksanvisningen och lyckas få igång både vattenflödet och själva maskinen, mattorna blir blöta men tvättmedlet är kvar :confused: Det står att tvättmedle till förtvätten ska läggas direkt i maskinen och till huvudtvätten i rännan. Hittar ingen ränna trots letande :crazy: Dessutom är facket där sköljmedlet ska vara igengeggad med tvättmedel. Hur får man bort det?
 
Sv: Junga cylindertvättmaskin, någon som kan dom?

Be hyresvärden kontakta förra hyresgästen och få en guidning!
Annars kanske följande kan ge lite hjälp kontakta Cylnda de har säkert kvar bruksanvisningar.
Fråga 2: Torka bort det tvättmedel som går och ta sen vatten och spola bort resten, det bör ju rinna bort någonstans;)
 
Sv: Junga cylindertvättmaskin, någon som kan dom?

Jag har en sådan, den är kanon bra!

Rännan sitter i bakre vänstra hörnet på min, fast jag lägger allt tvättmedel i trumman med tvätten och det blir alltid rent och fint (jag kör även kläder i min fortfarande)

Hålet till sköljmedel är alltid igengeggat, så jag har slutat köra i något och då är det rent och fint fär efter varje tvätt, med tanke på att min maskin är från 1800-frös kallt så funderade jag på om dagens sköljmedel inte är riktigt samma som det då och det är därför det kleggar igen.

Jag kör alltid på flytande tvättmedel, vet inte om det spelar någon roll.
 
Sv: Junga cylindertvättmaskin, någon som kan dom?

Det flytande tvättmedel man köper idag är koncentrat. Det bör späs innan/när det hälls i maskinens behållare för annars blir det klegg kvar.

Gäller även vanliga tvättmaskiner (håller tummarna för att mina grannar läser detta).
 
Sv: Junga cylindertvättmaskin, någon som kan dom?

Åhh, vad bra att du har en sån tvättmaskin. Då kanske du vet varför den bara blöter tvätten men inte tvättar den :confused:

*delvis kl*
Granndamen ligger på sjukhus, och kan därför inte berätta om tvättmaskinen
 
Sv: Junga cylindertvättmaskin, någon som kan dom?

Hmm det har min aldrig gjort, min tvätt blir alltid ren :confused:

Min vita tvätt blir kritvit i min maskin ihop med lidls ill gröna flytande medel.

Fast nu har jag köpt en modern maskin, men den är inte inkopplad än, har lite svårt att släppa junga'n bara... Men räknar med att nya maskinen drar betydligt mindre el. Så jungan får bli matt och hästtäcken maskin, för det finns inte en chans att jag gör mig av med den!
 
Sv: Junga cylindertvättmaskin, någon som kan dom?

Jag har en Junga cylindertvättmaskin i tvättstugan som vi får använda till att tvätta mattor. Enda personen som visste hur det funkade har flyttat, så inte ens hyrersvärden vet. Har läst bruksanvisningen och lyckas få igång både vattenflödet och själva maskinen, mattorna blir blöta men tvättmedlet är kvar :confused: Det står att tvättmedle till förtvätten ska läggas direkt i maskinen och till huvudtvätten i rännan. Hittar ingen ränna trots letande :crazy: Dessutom är facket där sköljmedlet ska vara igengeggad med tvättmedel. Hur får man bort det?
Junga(verken)blev Cylinda,som idag heter Asko.
Kolla med deras proffsmodeller om det kan finnas något.
 
Sv: Junga cylindertvättmaskin, någon som kan dom?

Hej

Jag har just köpt en gammal junga tvättmaskin men har ingen bruksanvisning. Om du har en skulle jag gärna vilja se den. Det är en fantasisk maskin. Hur gammal är din?:)Birgitta:)
 
Jag har en Junga cylindertvättmaskin i tvättstugan som vi får använda till att tvätta mattor. Enda personen som visste hur det funkade har flyttat, så inte ens hyrersvärden vet. Har läst bruksanvisningen och lyckas få igång både vattenflödet och själva maskinen, mattorna blir blöta men tvättmedlet är kvar :confused: Det står att tvättmedle till förtvätten ska läggas direkt i maskinen och till huvudtvätten i rännan. Hittar ingen ränna trots letande :crazy: Dessutom är facket där sköljmedlet ska vara igengeggad med tvättmedel. Hur får man bort det?
Hejhej! Jo, det kan ju börjas med att berätta för er i tråden samt för dig som är TS att jag missade ej att det visslingen är hela 6år sen denna tråd startades samt att den ej vart aktiv sedan 3 år tillbaka då! :S
Men man ska alltid se två sidor av myntet sägs de gamla talesättet! Därför väljer jag att det måste ju enbart vara till min fördel med alla dessa år som förlöpt! För då är det större chans att någon här i tråden har svaret på överskriften i tråden, nämligen just då som även min AKUT STÄLLDA FRÅGA JAG VERKLIGEN SKULLE VÄRDERA HÖGT!!!!
Frågan lyder: HUR ATTANS RACKARNS GÅR MAN TILL VÄGA FÖR ATT TVÄTTA I SIN GAMLA GULDKLENOD TILL JUNGA-MASKIN!
Har haft en sen jag föddes då jag sen ett par år tillbaka återigen bor i det gamla huset jag sprang å lekte under barndomsåren å vet att maskinen varit husets favomaskin när det gällde att göra rent på ett överraskande sätt genom att alltid glatt å tacksamt göra rent sånt man dessvärre trott att detta är en omöjlighet TOM med en JUNGA i källarn! Efter att ordnat om massa grejor å strömkopplingar i källarn så har den fått stå nu väl lång tid! Men nu tog jag mig i kragen å koppla in ström till den för känslan att den inte är i bruk känns vemodig när man samtidigt får ta till hjälp för tvätt av större saker!
Nu ikväll ska ja köra första tvätten å bara står handfallen med vetskapen att tiden samt mitt dåliga minne utgör att jag sååååå grymt irriterande då ej kommer ihåg hur det var man använde de olika spakarna å hur man tvättar mest effektivast sina saker i denna maskin! Snälla! Vet någon hjälp på min strävande i hopp om svar på denna fråga så hoppas jag ni vill skriva till mig och berätta!
Vill ni verkligen göra den bragden att ni sms mig svaret för att det då når mig på ett mycket snabbare sätt än via nätet då alltid min tillgång till nätet endast får ses som rätt begränsat till och från tyvärr! Så tid och ork att dessutom svara på det sättet så är det bara värt otroligt många guldstjärnor i kanten för att ni lägger ner detta besvär på min fråga!
Åhhhh nu hoppas jag med att hårt hålla både tummar och tår på att någon som kan va mig hjälpligen att så snart som möjligt vara igång med min guldklimp!
Alla tips är verkligen grymt glädjande att få tips om ang detta!
Vid sms så är nr 0767-122935 sms dygnet om å om ni känner att ni hellre vill slå en pling om sms ej känns som riktigt er sak så funkar det självklart med att ni gör så! Fast då mellan kl 06:00-23:00 :) ;)

STORT HOPP OCH MASSA TAAACK PÅ FÖRHAND FÖR DE SVAR JAG HOPPAS SÅÅÅ ENORMT PÅ ATT FÅ! <3<3<3 Ha en fortsatt trevlig sommar på er med massa goa soliga dagar<3<3<3
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp