Julshow - HJÄLP!!!

Ella-82

Trådstartare
Nu är det dags igen! Vi skall arrangera en ny julshow där körsektionen skall ha ett el flera inslag på samanlagt ca 30 min.

Ni måste hjälpa mig att komma på något roligt vi kan göra! Förra året gjorde vi en kadrilj med rid o körekipage, den blev mkt lyckad! Tidigare år har vi även haft kappkörningar, som alltid är poppis. Men det hade varit kul med något nytt. Så kom men alla era förslag, snälla hjälp mig!!!

Sv: Julshow - HJÄLP!!!

Precision på dubbla banor där två ekipage tävlar mot varandra... tomteklädda...?!?
Tolka på miniskidor efter vagnen a´lá Pinge?

Du, det var svårt att hitta på! :crazy:

Ja det är jätte svårt att komma på något. Förr förra året så hade vi kapp körning på två banor, utklädda. Vi har funderat på det där med att tolka efter vagnen, men undrar hur det går inne i ett ridhus? Får väl prova det o se om det går.

Inget annat någon???

Nu har vi kommit på att vi skall visa upp hur en tävling går till o vad som ingår. Vi har ju ett av landets största ridhus så vi skall nog kunna klämma in det där. I en del så kör vi först dressyren, i mitten kör vi sen precisionen o längst bort kör vi maratonhinder. En häst åt varje gren, ut med den första in med den andra, det skall gå snabbt. Förhoppningsvis får vi med Lotta Pålsson som speaker, ska försöka övertala henne...

Vad tror ni om detta?

Det tycker jag låter som en jätte bra idé! Bra sätt att visa vad körningen handlar om :)

Tror oxå det kan vara en kanon idé!:)

Få ihop en show där allt går undan ja och en bra speaker som kan spexa till det lite och bra musik till så kan det bli riktigt kul!:banana:

Tänker på "Gåsaracet" som vi har här i Åstorp, inomhusmaraton med massor av ös. Publiken är alltid helt gaaaalen!!! :bump::D

När vi hade vår Julshow hade vi Luciatåg.
Sen tolkade våra ridlärare och hovslagare efter varsin häst utklädda som stjärngossar! Sen hade vi lite lassovisning och infångning av kalv(leksak). Och Julklappshoppning, kommer inte ihåg vad det va mer...

Nu har vi kommit på att vi skall visa upp hur en tävling går till o vad som ingår.
Det tycker jag var ett jättebra förslag! Det behöver ju inte alltid vara spex och maskerad på julshower, kul med lite mer seriösa inslag också.

(Men nog går det att tolka i ridhus!)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
449
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 952
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp