Jullov är för mesar

Jadzia

Trådstartare
Vi tränar hela julen igenom och idag hade vi återigen en stackars frusen fotograf. Dock blev det bara bilder på lydnaden och den börjar arta sig fint.

Först får vi upp hunden i aktivitet (obs! notera den käcka bollen på mössan)

Juldagenbk457.jpg

När hunden väl är vaken och fin så går vi fot

Juldagenbk461.jpg

Då får man en boll....

Juldagenbk487.jpg

...innan det blir lite mer fot

Juldagenbk491.jpg

Dags för apportering

Juldagenbk505.jpg

Juldagenbk513.jpg

Juldagenbk530.jpg

Sv: Jullov är för mesar

Härliga bilder och snygg hund!
jag trodde du hade "Rottisar" eller blandar jag ihop dig med nån annan?:o

Hon har kommit till sans och insett sitt misstag. Muahaha!:laugh:

Nähä, jag ser ingen Kelpie :angel:

jadzia: Fina bilder, för att vara schäfer är han helt okej (faktiskt till och med rätt stilig) ;) :love:

Men, har du gått och skaffat dig en schäfer med en normal kroppsbyggnad! Grattis!
Men är den inte arbetsvillig då du måste väcka den! Så minns inte jag min gamla HS Gittan. Hon var alltid vaken, glad och arbetsvillig! :angel:
Hon gjorde mentalbeskrivning vid 18 månaders ålder med en viss kommentar.. En mycket splittrad tik som förmodligen är jobbig som familjehund. Haha.. Dottern min fick dra henne i svansen, peta henne i både ögon, näsa, öron och mun utan att hon rörde en min. Hon var fantastisk.

*Dregel* Vilken läckerbit... Ser härligt ut. Får snart hem en egen liten schäfertik som ska köras i brukset. Vilken kennel kommer han från?

Han är ganska tempererad, men jag vill ha honom halvt galen och mycket högt i aktivitet i lydnaden. Att gå och såsa som i svensklydnaden duger inte i IPO och BSL. Målet är att så fort bollen kommer fram ska det bara smälla runt händerna.

Jajamensan. Första pipet kom idag när vi körde uppbindning och lade in att jag startar och inte han själv. Det var dock enkelt att ta bort. Ett "tyst" och hunden höll käft. Kan säkert bli mer pip i framtiden när vi dragit upp honom ordentligt, men han är ingen pip-hund. Det har nog tyskarna sett till tror jag.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos... 2
Svar
30
· Visningar
6 272
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har... 2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Modig_Korn
·
Övr. Hund Passade nyss en bekants hund några dagar. Hunden i fråga är en omplacering på ca 3 år. Matte är jätte ambitiös och trots att vi tränar... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 229
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 254
Senast: wtf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka