Julgran av flaggstång - tips önskas

SaraMara

Trådstartare
Vi bor i ett blåshål och efter några års brottande med tentakler som blåst iväg och snott sig kring närliggande träds grenar eller som bara flyger fritt i vinden så har vi ledsnat på nuvarande lösning för julbelysning. Vi har nu en variant med långa trådar som fästs i marken. Marken är så här års ofta blöt och sank = pinnarna dras upp av vinden och sedan är eländet igång.

Vi funderar därför över någon variant som är som en kjol med hårda bågar att hissa upp istället, där trådarna liksom hålla fast av de runda bågarna runt stången.
Har googlat massor och hittar bara nät av olika slag, någon modell har ngt bottenfäste som liknar vad vi söker men jag blir ändå inte riktigt klok på’t. De är dessutom svindyra, så då vill det banne mig till att den är lätt att hantera - och håller i massor av år.

Har vi några här som löst denna typ av belysning och som kan tipsa?
 
Ingen egen erfarenhet men jag ser ju grannar som har. Här är det sandjord så det fäster inte så väl.

Kan man inte lägga tyngder på pinnarna? Typ som jag gjort med mitt presenningsväxthus. Jag har halva markstenar som ligger på väven. De flyttas inte så lätt.
 
Bord det inte gå att bygga en (typ) rund ram att lägga på marken, som allt fästs i? Så att det inte flyger iväg med vinden. Av plankor eller något.
 
Bord det inte gå att bygga en (typ) rund ram att lägga på marken, som allt fästs i? Så att det inte flyger iväg med vinden. Av plankor eller något.
Har funderat på det, tänker bara att det blir så fult? Vi har ju ingen snö typ någonsin så kommer ju synas hela tiden. Dessutom hund som springer fritt i trädgården så får inte vara risk att fastna. Har klurat på att typ böja pvc-rör och binda fast i stolpen, men det kommer ju också vara skitfult i dagsljus (spela roll i och för sig, då är vi ju aldrig hemma ändå :D )...
 
Ingen egen erfarenhet men jag ser ju grannar som har. Här är det sandjord så det fäster inte så väl.

Kan man inte lägga tyngder på pinnarna? Typ som jag gjort med mitt presenningsväxthus. Jag har halva markstenar som ligger på väven. De flyttas inte så lätt.
Vi har prövat det, men har inte lyckats hitta rätt än. På något sätt känns det som att tentaklerna liksom töjer sig och ändå lyckas tvinna sig i träd, staket osv. Hade behövts något lite mitt på för att fånga upp härket, alternativt en annan konstruktion än lösa trådar är jag rädd.
 
Har funderat på det, tänker bara att det blir så fult? Vi har ju ingen snö typ någonsin så kommer ju synas hela tiden. Dessutom hund som springer fritt i trädgården så får inte vara risk att fastna. Har klurat på att typ böja pvc-rör och binda fast i stolpen, men det kommer ju också vara skitfult i dagsljus (spela roll i och för sig, då är vi ju aldrig hemma ändå :D )...
Ja. Det kanske var jag som kände mig novemberdesilussionerad och tänkte att "det är ju ändå aldrig ljust".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp