SaraMara
Trådstartare
Vi bor i ett blåshål och efter några års brottande med tentakler som blåst iväg och snott sig kring närliggande träds grenar eller som bara flyger fritt i vinden så har vi ledsnat på nuvarande lösning för julbelysning. Vi har nu en variant med långa trådar som fästs i marken. Marken är så här års ofta blöt och sank = pinnarna dras upp av vinden och sedan är eländet igång.
Vi funderar därför över någon variant som är som en kjol med hårda bågar att hissa upp istället, där trådarna liksom hålla fast av de runda bågarna runt stången.
Har googlat massor och hittar bara nät av olika slag, någon modell har ngt bottenfäste som liknar vad vi söker men jag blir ändå inte riktigt klok på’t. De är dessutom svindyra, så då vill det banne mig till att den är lätt att hantera - och håller i massor av år.
Har vi några här som löst denna typ av belysning och som kan tipsa?
Vi funderar därför över någon variant som är som en kjol med hårda bågar att hissa upp istället, där trådarna liksom hålla fast av de runda bågarna runt stången.
Har googlat massor och hittar bara nät av olika slag, någon modell har ngt bottenfäste som liknar vad vi söker men jag blir ändå inte riktigt klok på’t. De är dessutom svindyra, så då vill det banne mig till att den är lätt att hantera - och håller i massor av år.
Har vi några här som löst denna typ av belysning och som kan tipsa?