Jovian tillbaka hos Helgstrand inför danskens comeback på tävlingsbanorna

Fast jag gillar henne mindre och mindre. Munnen på Freestyle är inte värd poängen de får. Helt otroligt att hon får 10or på piaff där en ser domaren genom munnen på hästen.
Det har du rätt i, det hästen visar den sämsta av hennes ridning. Som om hon släppt sig själv för att visa på bra resultat med en häst alla gillar.

Om Helgstrand vill hjälpa till att göra dressyrsporten ännu mer ifrågasatt så låter det ju som ett smart beslut att tvinga sig tillbaka till tävlingsbanorna. Annars, not so much. Vem är dum nog att betala biljetter för att få sitta och applådera åt honom och hans adepter som Carina CK? Inte jag i alla fall. Och hoppas många vettiga resonerar likadant. Han kan fan inte komma undan en gång till med sina löjliga axelryckningar och "o nej vilken otur" nästa gång han åker ut på blodsregeln.

Fast jag gillar henne mindre och mindre. Munnen på Freestyle är inte värd poängen de får. Helt otroligt att hon får 10or på piaff där en ser domaren genom munnen på hästen.
Fast är inte den munnen förstörd innan den kom till Cathrine? Kommer inte ihåg hur det sett ut innan 🙈 tänker om det är ett befäst beteende är det svårt att få den att stänga munnen hur mkt man än försöker

Fast är inte den munnen förstörd innan den kom till Cathrine? Kommer inte ihåg hur det sett ut innan 🙈 tänker om det är ett befäst beteende är det svårt att få den att stänga munnen hur mkt man än försöker
Letade upp en gammal film med Charlotte. Inte perfekt mun, men otroligt mycket bättre!

Letade upp en gammal film med Charlotte. Inte perfekt mun, men otroligt mycket bättre!

Jag tycker Charlotte rider betydligt bättre än Dufour och med mkt bättre kontakt. Dufours hästar tycker jag alltid har en tendens att släppa kontakten och hamna bakom hjälperna. Charlottes hästar är ju alltid väl framme på hjälperna anser jag.

Jag tycker Charlotte rider betydligt bättre än Dufour och med mkt bättre kontakt. Dufours hästar tycker jag alltid har en tendens att släppa kontakten och hamna bakom hjälperna. Charlottes hästar är ju alltid väl framme på hjälperna anser jag.
Håller helt med dig. Jag tror Freestyle gått på ännu högre % idag om Charlotte hade fått ha henne hela vägen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den omstridda och starkt kritiserade stjärnryttaren och hästhandlaren Andreas Helgstrand är avstängd från danska landslaget efter...
Svar
4
· Visningar
1 154
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter att Andreas Helgstrand stängts av från det danska landslaget i dressyr får några av hans hästar nu nya ryttare. Svenska Patrik...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 786
Senast: bellja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar