H

heane

Vad är egentligen "join up". Är det markarbetet enbart som är själva "join upen"?
 
Sv: Join Up

Jag undrar också vad join up är? Jag kan ha missuppfattat det totalt men är inte det när man komuniserar med hästar på ett visst sett?
 
Sv: Join Up

En join-up är ett moment i själva markarbetet, det är ungefär som att linlöpa hästen fast utan lina. Detta handlar om ledarskap, och hästen gör vissa saker som att tex sänker huvudet, vinklar öronen mm. det gör den för att "säga" att den vill vara med oss och inte emot oss.. och när hästen gjort dessa saker så släpper man allt och vänder ryggen/axeln till hästen, och då ska hästen stanna och komma fram till dig, när den sätter nosen mot dig heter momentet join-up.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
715
Senast: SiZo
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp