John Whitaker Victory hjälm

Matilda_0000

Trådstartare
Jag tittade på folksams hjälm test och såg att min ridhjälm var en av dom sämsta. Så jag ska köpa en ny hjälm. Jag funderar på att en köpa John Whitaker Victory hjälmen. Jag har läst att den ska vara bra på fler ställe än folksams test.

Någon som vet om den hjälmen är säker och bekväm?
Vet ni någon annan hjälm för ungefär samma pris som är bättre?
Hur mycket pengar lägger ni på en hjälm?
Om det är en bra hjälm, var kan man köpa den? Jag vill inte beställa. :)

Jag är inne på att köpa en sådan hjälm själv.
Enligt testet ska den ju vara en av de säkraste. Om den är bekväm beror nog på din huvudform - så även om den passar eller inte, men den är iaf lätt (390g) vilket är viktigt för mig om jag ska kunna använda hjälmen sommartid.
Jag har generellt en maxgräns på ca 1000:- för en ridhjälm, då jag byter ut den efter att den slagit i vid avramling och jag "måste" ha råd att skaffa en ny direkt.

Ja, tack för tipsen :)
Jag är inne på att köpa en sådan hjälm själv.
Enligt testet ska den ju vara en av de säkraste. Om den är bekväm beror nog på din huvudform - så även om den passar eller inte, men den är iaf lätt (390g) vilket är viktigt för mig om jag ska kunna använda hjälmen sommartid.
Jag har generellt en maxgräns på ca 1000:- för en ridhjälm, då jag byter ut den efter att den slagit i vid avramling och jag "måste" ha råd att skaffa en ny direkt.

Köpte hjämen på Göteborg Horse Show i år och gillar den skarpt. Går ju att ställa in så borde passa de flesta som inte har jätteovanlig huvudform (förutsatt att man väljer rätt storlek då)
Håller med Liten om att typ 1000:- är maxgränsen, de har ju inte en obegränsad livslängd även om man inte ramlar av.
Antar att den går att köpa hos alla som har JWs sortiment, dvs vanliga hästaffärer som är hyfsat välsorterade :) Vet inte om jag vågar skriva specifika affärer och det beror ju på var du bor också..

Jag har en sådan och är suernöjd!

För mig är den grymt bekväm och lätt att ha på huvudet. Jag märker knappt att den är där (inte för att jag brukar koncenrra mig på att jag har hjälm på huvudet)

Men jag är iallafall supernöjd :D

De finns att köpa i "vanliga" renimmerade hästsportbutiker. jag köpte min här på vår lokala butik.

1000 kr tycker jag är helt värt att lägga ut på en bra ridhjälm.

Liknande trådar

Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Sofie.S
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
614
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 441
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka