jobbig oro

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

nogat

På min sons dagis finns det bara fröknar av kvinnligt kön, tyvärr tycker jag som tycker det fattas män innom barnomsorgen, ibland har det dock dykt upp manliga vikarier och dessa har jättetrevliga och mkt omtyckta av barnen och vi har bara kännt att det har varit possitivt. Tills nu. Nu har det hux flux bara några v innan "terminen" är slut dykigt upp en manlig resurs (vilket bara det är konstigt då inget nytt barn tillkommit, ingen resurs behövts tidigare, inget barn med "problem" finns och all ordinarie personal finns på plats sina ordinarie timmar) Ingen direkt förklaring ges om varför han är där och på frågan om han skall vara kvar till hösten får vi till svar att de inte vet och att det nog bara är tillfälligt:confused: Tillråga på allt ger denna man både mig och min man dåliga känningar. Vi tyckete båda rent instingtivt illa om honom fast han var trevlig och pratsam. Denna kännsla sitter i och oroar mig då jag inte brukar reagera på folk sådär. Jag har till och med sagt till min son att han inte får gå med denna man ngn stanns själv, och detta utan att jag egentligen inte kan sätta fingret på vad det är. Så vad skall vi göra, bara vänta och se? vilket inte känns bra, skall vi prata m personalen och kräva lite bättre svar? Hur framfrö rman att man inte gillar ngn utan att ha ngt konkret att ta på?, skall vi kontakta chefen och ta de med henne? Kan man kräva att få veta om de sett om han har ngt polisregister? vad har dom för skylldigheter att ge ut för inf om personer dom tar in? Vi vill ju heller inte anklaga eller kasta skugga övern någon oskylldig men som min man sa: att vi ens discuterar det känns ju olustigt. tacksam för tips och svar.
kram
 
Sv: jobbig oro

För det första kan han ju ha gått in som resurs i något fall där de kanske inte vill/kan/får informera övriga föräldrar. Det är ganska så känsligt sånt där...

Men om ni nu känner en sån stor oro så tycker jag att ni ska börja med att prata med eran ordinarie "fröken", be om ett samtal och berätta om era känslor och ta det från det sen.
 
Sv: jobbig oro

Gör på precis samma vis som om det varit en kvinnlig personal till att börja med !

Sen tror jag som snurrfian, det kan faktiskt finnas anledning till att ni inte är informerade.
 
Sv: jobbig oro

För att få jobba inom barnomsorg nu så krävs det utdrag ur polisregistret så det har de säkert på han...
 
Sv: jobbig oro

Sissan skrev:
För att få jobba inom barnomsorg nu så krävs det utdrag ur polisregistret så det har de säkert på han...
Fast det hade jag inte litat ett dugg på då han ju inte behöver ha blivit dömd för något sånt.
Usch, gillar absolut inte sånna där känningar av män, brukar ju stämma lite också tyckjer jag. Prata med personalen om er oro, och se om det kna bli lite bättre.
 
Sv: jobbig oro

Prata med föreståndaren.
Jag skulle också gissa att det är en resurs som är där till något barn och att dom inte får informera er.
Eller så är han övertalig någonstanns ifrån och blev placerad hos er. Har han utbildning?
 
Sv: jobbig oro

Om det vore så enkelt att man kände på sig att nån var pedofil skulle väl de aldrig kunna gå fritt... Jag tror att du har reagerat på den vaga situationen runt honom och de andra fröknarnas oklara besked. Har du inget mer konkret kanske du ska ge honom en chans, det är säkert inte alltid så lätt för en man att bli betraktad som trovärdig i en så ultrakvinnlig miljö.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 169
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp