Hade träff med förädragruppen härom dagen och blev lite fundersam. En blivande mamma skulle vara ledig fom nu, dvs i en månad innan förlossningen (beräknad), en annan 3 veckor osv. Jag var den som hade tänkt jobba längst, hela november och har bf 8/12. Nu funderar jag på om jag är knäpp eller vettig? Jag har inte ont någonstans men ack, vad skönt det var med två lovdagar (gjorde i o f s jobb jag tagit med hem ena dagen men ändå...) förra veckan när jag bara fick sova ut, ta det lugnt osv. Det var svårt att ladda om till att jobba igen. Börjar vakna ganska ofta på nätterna av halsbränna så jag nästan spyr, och då måste man ju kissa IGEN, osv.
Är det dumt att jobba så långt som en vecka innan bf? Jag är ju lite orolig över att föda för tidigt för lite vila skulle sitta bra känns det som...
Jobbet är ju inte så fysiskt tungt men det är fullt upp hela tiden och jag är väl lite stressad emellanåt fast jag försöker ta det lugnare.
Är det dumt att jobba så långt som en vecka innan bf? Jag är ju lite orolig över att föda för tidigt för lite vila skulle sitta bra känns det som...
Jobbet är ju inte så fysiskt tungt men det är fullt upp hela tiden och jag är väl lite stressad emellanåt fast jag försöker ta det lugnare.