Jobba som hästkötare på äldre dar?!

Sv: Jobba som hästkötare på äldre dar?!

Tänk på bara att sådana dealer nästan alltid är svarta. Dvs ingen pension, sjukpenning, ersättning ifall du skadar dig på jobbet (försäkring). "Arbetsgivaren" kan vägra betala ut din lön och du kan inget göra.
 
Sv: Jobba som hästkötare på äldre dar?!

Klart du kan, det är nog till din fördel. Jag sökte ett hästjobb när jag var 25, och blev mkt positivt bemött just för att jag var äldre och gav ett mognare intryck. Dock tog jag inte jobbet, 4000 kr kan man i regel inte leva på som vuxen människa. Jag tror det snarare är därför många unga jobbar som hästskötare, de har någon sponsor...
 
Sv: Jobba som hästkötare på äldre dar?!

Ridskolor har ofta hästskötartjänster, där stallplats kanske inte ingår, men där man har en vit avtalsenlig lön och reglerad arbetstid. Kanske inte så lärorikt som ett jobb i ett tävlingsstall, men helt ok villkor, och ett jobb man kan ha betydligt längre än tills man är 23.
 
Sv: Jobba som hästkötare på äldre dar?!

Med tanke på att arbetsgivaravgiften är 100% på anställda över 26 år så KOSTAR du väldigt mycket mer än en 20 åring som arbetskraft.
 
Sv: Jobba som hästkötare på äldre dar?!

Ridskolor har ofta hästskötartjänster, där stallplats kanske inte ingår, men där man har en vit avtalsenlig lön och reglerad arbetstid. Kanske inte så lärorikt som ett jobb i ett tävlingsstall, men helt ok villkor, och ett jobb man kan ha betydligt längre än tills man är 23.

Håller med! Ridskolor har avtalsenlig lön och där kan man säkert jobba tills pension.......Stallchef är ett väldigt bra jobb att utveckla sig i, visserligen gäller det att man har en bra styrelse.
 
Sv: Jobba som hästkötare på äldre dar?!

Med tanke på att arbetsgivaravgiften är 100% på anställda över 26 år så KOSTAR du väldigt mycket mer än en 20 åring som arbetskraft.

Arbetsgivaravgiften är verkligen inte 100%, utan 31,42 % för en anställd över 26 år. För anställd under 26 år är är arbetsgivaravgiften 15,49%. Arbetsgivaravgiften blir alltså ungefär dubbelt så hög som för någon under 26 år.
 
Sv: Jobba som hästkötare på äldre dar?!

Arbetsgivaravgiften är verkligen inte 100%, utan 31,42 % för en anställd över 26 år. För anställd under 26 år är är arbetsgivaravgiften 15,49%. Arbetsgivaravgiften blir alltså ungefär dubbelt så hög som för någon under 26 år.
KL: Jag tog för givet att DedicatedHippieFlipper menade full arbetsgivaravgift (100% av arbetsgivaravgiften) jämfört med ca halva arbetsgivaravgiften för de under 26... Men så var det kanske inte;)
 
Sv: Jobba som hästkötare på äldre dar?!

Men snälla! Du är 26 år UNG! Självklart ska du göra det du verkligen vill och känner för! Det där med ekonomin ordnar sig, man anpassar sig. Det spelar ingen roll hur mycket man tjänar ihop, pengarna går åt ändå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp