Jobb i travstall

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Linan_79
  • Startdatum Startdatum
L

Linan_79

Någon som vet hur man ska göra/vart man ska leta för att hitta ett jobb i travstall?
Jag har ridit i över 20 år och jobbat lite på både ridskolor och i tävlingsstall, haft egen häst (som jag både ridit och kört in), så jag har mycket god hästerfarenhet, men ingen direkt traverfarenhet. Vill däremot lära mig allt.

Tips på hur man kan hitta ett jobb inom travet, om det nu är möjligt när man inte har traverfarenhet eller kontakter.

Tack på förhand. :)

Sv: Jobb i travstall

Jag undrar samma sak!

Har visserligen viss traverfarenhet (praktik och extrajobb), men jag skulle vilja lära mig mycket mer!

Sv: Jobb i travstall

Med kontakter kan man komma hur långt som helst (i mitt eget fall ända bort i USA...:angel:),
men om du inte har kontakter så är en bra början att kanske åka ut till ett travstall i närheten och visa att du är intresserad :)
Tycker det alltid behövs jobb i travstall så bara du visar att du vill lära dig så får du säkert vara med och se hur det går till/"provjobba".
Att erbjuda dig för extrajobb är kanske nästa steg. Lediga lördagar är uppskattat i travstall har jag märkt :D

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 764
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 571
Senast: Rikke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V