Jävligt lack, lessen och lite rädd

Juzzzen

Trådstartare
Jag bor med min pojkvän sen några månader tillbax. Jag har tagit med min katt för att jag vill ha henne hos mig, och han är oxå förtjust i henne..trodde jag..

På telefon berättade han att han hade bråkat med henne igen(haft dispyter förr)

och jag ifrågasatte vad då bråkat, det är en katt( världens snällaste och keligaste kisse)

När jag kommer hem är katten FULLSTÄNDIGT blött..Han har busat med henne(på hans begäran) hon har blivit överbusig och då rivit honom så han fick sår..Då blir han sur, hon springer in och gömmer sig under badkaret för hon är inte van vid att folk gastar på henne, jag har aldrig behövt skrika på henne, hon är känslig

Inte nog med att han skärmmer henne på det viset, sen är han så förbannad att han SPRUTAR NER HENNE MED VATTEN, när hon ligger under badkaret och är rädd...
Hade jag varit hemmea allså..

Jag är inte dne som blir förbannad men detta är ANDRAgången han straffar henne så efter att hon försvarat sig.

När jag kom hem blev jag VANNSINNIG, ifrågasatte vad fan han sysslade med, hur kunde han göra så, tror han att hon är en människa??

Jag har gråtit hela kvällen när jag märker hur rädd min fina katt är för honom nu..

Jag känner bara : vem är han? om han kan göra såmot en katt, hur ska han behandla våra barn då?det hämnd begäret är INTE normalt..

Nu blev han sur för att jag inte kramade tillbax,vil inte ha med honom att göra just nu, så han blev sur och begav sig iväg. När jag sa att han var feg som drog, och han bad mig att hålla käften, och jag sa: dra då! så sa han: flytta ut från min lägenhet..

Fy faaan..vilket as..Och jag som trodde jag träffat den Rätta:cry:

Men när mina djur råkar illa ut, det är nog för att få mig att ta mitt pick o pack...

Ni får gärna kritisera mig, bara ni gör det utan att kasta skit, för jag är verkligen inte upplagd för det..

Sv: Jävligt lack, lessen och lite rädd

Kritisera vet jag inte, jag hade blivit galen om nån gjort så på mina djur. Hade tagit en diskussion med honom om hur man straffar djur och inte och hade det inte blivit bättre då vette 17... Häll en hink vatten över honom när han sover? Nä, jag vet faktiskt inte.

Jag hade inte funderat en sekund. Hade jag en kille som gjort något av mina djur illa så hade jag tagit djuret/djuren och dragit direkt.

/M

Jag skulle ha flyttat.

Den kille som är elak mot mina barn eller djur ryker.

jaa, jag funderar på att ta en spann, och hälla i skallen på honom..Usch, jag blir så lessen när folk inte kan inse att det är djur, och dom tänker inte som människor..Han gav sig in i leken med henne, då får han ju ta dte lite lugnt och inte hetsa henne så hon blir så upptrissad så hon tar ut klorna..i så fall..

Hon e jäkligt försiktig när man leker med henne, tar nästan aldrig ut klorna..men blir ho riiiktigt busig, så händer dte ..det är en KATT ju!!*suck*

det värsta är att han kan inte erkänna att han gick över gränsn, utan säjjer bara att hon är dum i huvudet o så..

Nä, man ska vara ensam..'suck*

Han kanske helt enkelt inte förstår? Ge honom en lektion i grundläggande djuruppfostran, men ge honom inga fler chanser efter det.

Typiskt killar? Ja, ibland är det skönt att vara ensam. Speciellt när man har djur, ingasom kan säga nått om hur man sköter dom :D

Men om du inte har gjort det, så ta ett ordentligt snack med honom. Skit i om han tycker det är hennes fel, säg vad du vill ha fram och se om det går in. Ibland kan det ta ett tag ju, men testa. Händer det igen hade jag nog som ovan skriver funderat på att skaffa eget boende.

Ursäkta? Hävdar han att katten är dum i huvudet enkom för att den kom åt med klorna i lek? Lek som han uppmanade till? :crazy:

Nä jag hade nog flyttat, en man som har så dålig kunskap och så dåligt handlag med djur hade jag inte klarat av att leva med faktiskt.

Otroligt korkat gjort av honom, vilken överreaktion!
Men ett tips: klipp klorna på din lilla katt så minskar risken för att din kille ska bli riven av misstag.
En del personer vet inte riktigt hur man umgås och leker med en del djur och han fattade kanske bara inte att man faktiskt får rivsår om man leker lite vilt med katter.

Jag tror det är så för han har aldrig haft djur...Han är ju en godhjärtad person så jag hade ALDRIG väntat mig detta..han får ångest så fort han gjort nån illa, på minsta vis, sagt nåt eller liknande

Därför jag blev så rädd oxå, vem är han?

Ja jag skulle behöva förklara för honom, men just nu är han barsnlig och säjjer bara löjliga saker..Han vet säkert att han gjort fel, men kan inte erkänna det..Män..

Men jag är verkligen lessen nu, för detta fick mig att se honomi ett annat ljus, just nu är jag verkligen tveksam..

Han säjjer så bara för att jag satt honom i en press, jag skällde verkligen ut honom, ordentligt,ifrågasatte vem som skulle vara den smartaste av dem, osv..så det var hans sätt att skada mig, och försvara sig..Löjligt..jag vet.

Alltså... min sambo är inte uppvuxen med djur och inte haft mycket med dem att göra alls men inte tusan behandlar han mina katter på det här sättet. Jag har aldrig behövt förklara för honom hur man behandlar djur, vuxna människor borde ha vett nog att klura ut själv vad som är direkt olämpligt.

Om din sambo är oförmögen att förstå att han har gjort fel tycker jag att det är läge att sticka. Att han på något sätt försöker hämnas när djuret uppvisar ett oönskat beteende (som han själv framkallat?) är oroväckande.

Fråga honom vad han för om ett barn nyper honom, drar honom i näsan, biter honom eller sparkar honom? Katter är visserligen inte barn men hur man hanterar den typen av problematik skiljer sig faktiskt inte så jäkla mycket åt.

Fråga honom vad han för om ett barn nyper honom, drar honom i näsan, biter honom eller sparkar honom? Katter är visserligen inte barn men hur man hanterar den typen av problematik skiljer sig faktiskt inte så jäkla mycket åt.

Exakt mina tankar oxå...det är levande varelser som levande varelser, och har man ingen respekt o gräns när dte gäller djur, hur är man då med barn?

Förövrigt håller jag oxå med dig..det är vett.

Det här med att komma från ett hem med djur, eller inte....
Sunt förnuft har man med sig varifrån man än kommer. En parallell, om än något långsökt sådan: När en människa får sitt första barn så vet man ju instinktivt vad som är rätt eller fel. Samma sak med djur, man bör känna i ryggmärgen vad som är rätt.

Varför förflyttades denna tråd till katt?

Jag förstår din oro och din ilska.
Jag har inga råd att ge dig, men jag förstår de tankar du har.

men usch. stackars lilla missen :(

det begriper väl vem som helst att klorna kan komma fram om man hetsar katten.. vår gamla kunde markera om hon tyckte det var nog med klappande med då satte hon tänderna runt handen, men bet inte. undrar hur han reagerat på det?

Äve katter kan få nog och markera att de inte vill mer, att det är nog. Och de har både tänder och klor att visa det med om man inte läser av resten av signalerna de ger i tid..

obehaglig sida hos din kille. det jag skulle vara rädd för, om du ger honom fler chanser med katten, är att han låter bli att berätta för dig om de "bråkat" igen och om han "straffat" henne. för det är ju inte säkert att han förstår att han gjort fel, även om du förklarar....

Oj oj!
Vilken hemsk upplevelse för både dig och katten - att det visar sig att den man älskar är en annan person.
Förutom arg skulle jag fått stora förtroendeproblem. Okej om han skrikit så hon blev rädd - det kan en människa som inte är van vid djur göra - men att sedan följa efter henne för att plåga henne!? Där går gränsen för det "normala".
Jag tror inte jag skulle stanna faktiskt. :crazy:

jag har haft samma upplevelse fast med min hund. Jag drog, fort som attan. Det har jag aldrig ångrat. Jag kan nästan lova dig att du inte kmmer att ångra dig heller om du drar, det finns fler killar, och mkt bättre än denne. Men, om du stannar och han skadar katten, då kommer du ångra dig att du INTE drog..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka