Iglatjarn
Trådstartare
Mitt ena avelssto, drottningen i stallet såklart, är just nu på väg till Slöinge för misstänkt tarmvred. Fått behandling hemma av distriktaren men hon svarar inte på något. Gått många timmar nu sen det började för en granne såg henne tydligen ligga i hagen kl 13 och gick över för att kolla läget. Hon har tyvärr lite kolikkänningar då och då, men det har aldrig varit såhär illa förut. Är det helt kört nu eller?
Nu känns det tungt. Det är delägaren som åker med henne, ca 1,5 timmar i släp innan de är framme. Vet inte vad jag ska befara eller vänta mig har varit lyckligt förskonad från elände tidigare.
Dräktig är hon naturligtvis också och fostret ryker väl fast det har föga betydelse i nuläget.
Käraste hjärtat
Och så den där trista detaljen att hon har en icke avvand jätteledsen hingstunge kvar i boxen hemma....
Nu känns det tungt. Det är delägaren som åker med henne, ca 1,5 timmar i släp innan de är framme. Vet inte vad jag ska befara eller vänta mig har varit lyckligt förskonad från elände tidigare.
Dräktig är hon naturligtvis också och fostret ryker väl fast det har föga betydelse i nuläget.
Käraste hjärtat
Och så den där trista detaljen att hon har en icke avvand jätteledsen hingstunge kvar i boxen hemma....