Jättetorra ögon. Hjälp!

Jag försöker komma på en egen variant, men vet inte vad som är bäst. Det finns ju inget att fästa i. Jag har inte hört några som anser det vara ett stort problem tyvärr :( Väntar mig ingen hjälp från min arbetsgivare.
Fast det där är en arbetsmiljöfråga då det handlar inte om du väntar dig hjälp eller inte. Påtala problemet för din chef/arbetsledare och be om info till vem du ska vända dig för att få hjälp. Företagshälsovård för ögonen och någon form av verkstadskompetens för utblåset är ju rimligt.
 
Mina solglasögon tar sidorna ändå, det mer mest ovan/under det drar in.

Jo men merparten av de där täcker över under också, på bildlänken ovan, det är bara de som var läder man kunde sätta på som bara täckte sidan. Dvs pilot går ju ned till kinderna nästan mitt fram, lädret täcker resten ut till kanten. Faktum är att nu när jag provade mina pilot sluter de nära tätt hela vägen ut till sidan, den biten som skulle täckas av läder.

Sedan är de som täcker över under ganska dyra, runt 1000 kr, men det är samtidigt ungefär vad mitt jobb betalade för mina terminalglasögon och det är mitt eget "fel" att jag inte kan se datorn, inte deras, som det är för dig.

Faktiskt när jag tänker efter kanske du har ett par sådana här glasögon?
De drar in väldigt mycket mer under än ett par pilotglasögon. (Jag har båda och pilot täcker mer av ögat och går ned till kinden, medan de sportiga lämnar en stor glipa under)


1591946475878.png
 
Senast ändrad:
Fast det där är en arbetsmiljöfråga då det handlar inte om du väntar dig hjälp eller inte. Påtala problemet för din chef/arbetsledare och be om info till vem du ska vända dig för att få hjälp. Företagshälsovård för ögonen och någon form av verkstadskompetens för utblåset är ju rimligt.

Fast utblåset kvittar uppenbarligen. Så med bussarna kan man inte göra så mycket. Och eftersom ögonen inte har nått fel, kollades förra året, så kan företagshälsovården knappast göra nått heller.
 
Jo men merparten av de där täcker över under också, på bildlänken ovan, det är bara de som var läder man kunde sätta på som bara täckte sidan. Dvs pilot går ju ned till kinderna nästan mitt fram, lädret täcker resten ut till kanten. Faktum är att nu när jag provade mina pilot sluter de nära tätt hela vägen ut till sidan, den biten som skulle täckas av läder.

Sedan är de som täcker över under ganska dyra, runt 1000 kr, men det är samtidigt ungefär vad mitt jobb betalade för mina terminalglasögon och det är mitt eget "fel" att jag inte kan se datorn, inte deras, som det är för dig.

Faktiskt när jag tänker efter kanske du har ett par sådana här glasögon?
De drar in väldigt mycket mer under än ett par pilotglasögon. (Jag har båda och pilot täcker mer av ögat och går ned till kinden, medan de sportiga lämnar en stor glipa under)


Visa bifogad fil 52456

Mina påminner om de på bilden, fast glasen är aningen större.

Vill dessutom ha i bågen helt i plast, dvs inte de där rörliga näsgrejerna.
 
Pilotglasögonen är väl rätt raka? Dvs inte så mycket skydd från sidorna. Det behöver jag för solens skull. Mina påminner om de på bilden, fast glasen är aningen större.
Jo precis, de är mer öppna på sidorna. Därav lädret som man kunde köpa för 250 kr, samtidigt kanske man inte kan ha läder när man kör?

Man kanske kan ha ett par pilot som är mer böjda, måste kanske inte ha just Ray Ban, de borde vara ok för körning av buss också ljusmässigt eftersom stridspiloterna hade dem?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp