Jättetorra ögon. Hjälp!

Du behöver droppa så många gånger om dagen att du inte har bekymmer, morgon och kväll räcker inte långt.

Jag brukar rekommendera mina patienter Thealoz Duo 4-8 ggr på dagen och Thealoz Duo Gel till natten, sannolikt så behöver du även droppa gel droppe innan du sätter dig på bussen på morgonen om du är så torr som du beskriver. Geldroppar är bra men ger dimsyn och kanske inte helt bra om du ska köra buss hela dagen.

Systane brukar inte vara någon hit.

Köpte hem sånna nu. Droppat en gång och den omedelbara lindringen som flera andra gett, infann sig inte. Jag kände inte att jag droppat i. Är dom så, men hjälper ändå?
 
Köpte hem sånna nu. Droppat en gång och den omedelbara lindringen som flera andra gett, infann sig inte. Jag kände inte att jag droppat i. Är dom så, men hjälper ändå?

Kände du inte att du droppade i något så kom det nog inte i något, man måste droppa ”igång” flaskan ibland och jag har även märkt att droppen åker tillbaka in i flaskan så se till att det faktiskt droppar i ögat.
 
Ska nog köpa Omega3 också som nån skrev ovan. Även om det verkar krävas lång tid innan det hjälper om det hjälper.
 
Problemet är just dimsynen. Men den lilla dimsynen jag fick av denna är nog inga problem.
Ta den i god tid innan du kör till jobbet. Fyll på med de vanliga dropparna några gånger under arbetspasset, när du har någon kortare paus eller så. Och använd gelen igen på kvällen och inför natten.

Jag ska ärligt säga att jag inte minns hur det var när jag började använda hualyronsyra-droppar, om de hjälpte direkt eller inte.

En tanke bara. Du har inte allergi, så att allergi-ögondroppar skulle kunna hjälpa dig? (jag personligen har överdoserat Livostindroppar tills jag kom på att jag inte bara var allergisk...)
 
Ta den i god tid innan du kör till jobbet. Fyll på med de vanliga dropparna några gånger under arbetspasset, när du har någon kortare paus eller så. Och använd gelen igen på kvällen och inför natten.

Jag ska ärligt säga att jag inte minns hur det var när jag började använda hualyronsyra-droppar, om de hjälpte direkt eller inte.

En tanke bara. Du har inte allergi, så att allergi-ögondroppar skulle kunna hjälpa dig? (jag personligen har överdoserat Livostindroppar tills jag kom på att jag inte bara var allergisk...)

Jo, jag har en extremt underlig pollenallergi. Reagerar ibland, ibland inte. Vissa år inte alls. Vissa år på gräset, vissa år lite tidigare. Dammigt hö funkar inte, då måste jag ta medicin.
 
Finns inte den längre? Har inte läst hela tråden än och hade tänkt rekommendera dom.

De hade problem med steriliteten i pipetterna tror jag och sen var det problem med licensen. Så den har inte funnits på flera år. Skulle komma tillbaka i år läste jag någonstans, så vi får väl se.
 
Jag är sämst på att komma ihåg saker, så jag glömmer ta med mig dropparna till jobbet :banghead: Kör med gel morgon och kväll, funkar inte dropparna ska jag testa även på lunchen.
Jag har dessutom köpt Levostin ifall det trots allt är allergi. Köpte Allegra också, eftetsom jag är mer trött än vanligt. Lär visa sig ganska snart om det är allergi. Har inga andra symptom, så jag är skeptisk. Tabletter är oavsett bra att ha hrmma nu när myggskrällena kommer.

Jäkla ögon! Har typ aldrig haft problem tidigare.
 
Kör med gel morgon och kväll, funkar inte dropparna ska jag testa även på lunchen.
Du kan behöva droppa betydligt oftare än så om du inte får önskad effekt. En närstående till mig har patologiskt torra ögon som biverkning efter en ögonoperation med laser, och droppar allt mellan 4-5 och 20(!) gånger under en hel dag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp