JÄTTESTOR nosgrimma

Aviatrice93

Trådstartare
Har ett litet problem med ett träns jag köpte för ett tag sen. Min häst har stl. full så jag köpte stl. full, allt passade utom nosgrimman som var gigantisk runt om, jag gjorde hål så långt in jag kunde på nosgrimman och ändå satt det för löst så man fick in hela handen. Vad ska man göra åt det? :confused: Alla tips mottages! :banana:

Sv: JÄTTESTOR nosgrimma

Vad är det för typ av nosgrimma. Ev kan en sadelmakare/läderarbetar sy om den åt dig.
Annars är det bara att köpa en ny, lösa nosgrimmor finns överallt.

Lite dumt att du gjorde massa nya hål, annars hade du kunnat lämna tillbaka tränset....

Är delen på ovansidan av nosen så lång att sidostyckena kommer "fult" långt ner på huvudet?

Om inte hade jag ridit på med den så löst, och behövs korrigeringen med en hårdare spänd nosgrimma hade jag använt en annan tillfälligt. Men jag vet att det är en lite oortodox lösning... ;)

Håller annars med Bison, hade inte de extra hålen varit gjorda hade du kunnat lämna tillbaka. Men kolla vad en sadelmakare kan göra, eller sälj nosgrimman eller hela huvudlaget vidare.

hur ser nosgrimman ut? (bild?) om det inte är den "övre" delen som är för lång utan bara den lilla delen med spännet (super bra på att förklara :p) så kan du kanske sy in det lite? det är inte alls svårt att sy om ett spänne egentligen om man bara har de rätta verktygen ^_^

Tack för tipsen! Den del som är lång är där just den som är på undersidan, där spännet och hålen finns. Men jag har ju andra träns, så det får nog bli ett extra träns bara ifall någon av de andra går sönder, det är ju inte obrukbart iaf. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 348
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 492
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar