Jätteöm i magen

V

voltigehoppare

Har i flera timmar nu haft ont och varit jätteöm i magen. Mest precis över bebismagen men även i resten av magen. Är det normalt? Organ som protesterar mot att bli undanputtade? Nåt som bör kollas upp?

Sv: Jätteöm i magen

hur långt in i graviditeten är du? Gör det ont hela tiden eller kommer och går?
Provat att lägga dig ner och vila en stund och se om det ger sig?

Magen är inte särskilt hård. Tror inte det är nån sammandragning för det har varit såhär i flera timmar varken upp eller ner och vare sig man vilar eller går omkring. 20+0 idag.

Ring förlossningen och fråga vad de tycker. Jag hade en jätteöm punkt när jag var i v.23 och fast jag inte kände några sammandragningar jobbade min livmoder för fullt. Jag fick åka in och de gjorde UL och VUL sen fick jag stanna där några timmar så det lugnade ner sig.

Ska jag alltså ringa förlossning och inte sjukvårdsupplysning. Det är hela magen som är öm men mest övre delen av magen (som bebis inte är uppe i än).

Nu har jag pratat med sjukvårdsupplysningen som i sin tur diskuterade med gyn. De trodde att det va bebis som låg och tryckte mot magsäcken eller så. Skulle inte vara någon fara men jag skulle återkomma om det blev värre.

Liknande trådar

Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 909
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 362
Senast: Blyger
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 517
Senast: Hazel
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Favoritdrinkar

Hund, Katt, Andra Djur