Jättejobbigt men nu måste jag

M

marija

säga åt vänninan nästa gång hon kommer hem till oss. Vänninan har en tik på 5 månader som är mer vild än tam...Dessutom leker hon väldigt hårdhänt med vår valp på 10 veckor, och jag har svårt att säga ifrån, (och han också:crazy: )
-De leker bara säger hon när hennes tik har ett jättetag i vår hanes underläpp och han tjuter högt, om han inte ville leka så skulle han gå undan säger hon.
Men han bor ju här och försöker antagligen säga ifrån men än så länge är han för liten för att rå på henne, men vänta några månader så ska han nog vara både större och tyngre:devil:
Dessutom så smiter vänninans tik upp på vår övervåning och :mad: skiter:mad:
Nu får det vara nog och jag tänker inte vara den snälla tysta vänninan längre utan nu ska jag slå näven i bordet.
Det värsta är att det egentligen är synd om tiken som står bunden på vänninans jobb hela dagarna...5 månader gammal, hur understimulerad blir man inte då?
Marija

Sv: Jättejobbigt men nu måste jag

Det du gör är bara en björntjänst mot din Valp för att den ska bli tryckt o totalt överkörd hemma hos dig eller nån annanstans är inte schysst, vettigare o hitta nån annan lekkarmrat som leker på samma nivå som din om den nu måste ha en annan hund o busa runt med.

Jag skulle aldrig i livet släppa ihop min 12v med nån som körde över den o knappast troligt att jag släpper ihop den med nån annan hund överhuvudtaget finns ingen anledning till att hundar ska leka med några andra än de som finns i flocken igentligen. men vi människofierar hunden i allt så därför måste den ha en lekkamrat annars kan det bli fel på hunden eller nån annan anledning.

O sen att din hund skulle säga ifrån bara för den blir större är knappast troligt då den me största sannolikhet har så stor respekt för den redan sen liten så det kommer nog o förbli så här om dom inte slutar nu.

Senast ändrad:

Måste hon ta med sin hund då?

Hon har alltid sin hund med, den kan inte vara utan matte, tiken står till och med och gnäller utanför toalettdörren när matte är där inne. Sen tror jag att vänninan har dåligt samvete för att hunden stått bunden hela dagen och tycker väl att den ska få ha lite kul:crazy:
Problemet är att jag är en fegis och har svårt att säga ifrån, men jag tror på dig PIRU att han inte får något gott med sig från den här tiken. Däremot tar vi små korta promenader med svärmor och hennes tik, hon har själv haft valpar och behandlar valpen varsamt vid lek, och det fungerar jättebra. Jag vill ju helst att valpen ska vara fokuserad på mig och inte på någon annan hund. Hoppas bara kunna lösa detta utan att vänninan blir förbannad, jag tror inte att hon förstår, hon säger själv att hon inte är någon hundmänniska utan skaffade hund bara för att dottern ville ha en, men dottern tröttnade efter en vecka....
Till Flinisen, problemet är ju bara hur man säger lite smidigt:
-Hörrö, tror du att du kan lämna din hund hemma nästa gång ni kommer.
Oftast kommer de direkt från stallet och då har de hunden med sig och efter som vi har hund så tar de det för givet att det går bra att ta med henne in.
Ofta kommer de dessutom typ 4 gånger i veckan...
Marija:confused:

Jag hoppas att du låter väninnan städa upp efter sin hund när den skiter inne! :idea: Ska hon ha den med sig får hon ju tåla att när det gäller ditt hem och din valp så är det dina regler som gäller, följer tiken med får hon väl hålla i den så valpen får vara ifred.

Min Nya valp kommer inte jag göra samma misstag som min äldre hane hälsa på allt o alla. Fick problem ett tag med att han skulle hälsa på alla o vi i flocken kom som nr 2.

Därför min nya hund får inte leka med andra hundar han har min äldre o brottas med som är otroligt tålmodig o schysst mot valpen men säger också ifrån när det gäller som vid matskål o sitt ben o.s.v. så han lär sig även signaler som är viktiga o kunna tyda.

för jag vill att mina hundar ska ha roligast med mig o inte nån hund som inte ens ingår i flocken. jag ser ju redan på valpen att han många gånger avbryter han leken me den stora o bara tokrusar in till mig om jag sitter vid datan o gör värsta skutten mot mig bara för o få vara med mig o ingen annan, då börjar likna glädje kring husse lika den stora han kommer o backar in arslet o talar om att jag ska klappa på han en stund, o bli ompysslad hahahahahahahah

Har en kompis som har exakt samma problem som du fast det är en vuxen JRT hane som är så på o ska bara slåss o nu har han slutat o träffat den.den leker bara med hundar som är schyssta mot han nu.

Hoppas det löser sig för dig, Kan garantera din hund klarar sig gott utan o behöva vara nån hack kyckling för det leder inte till nåt gott alls.

Men herregud! Det är DITT hem och DU bestämmer! Varför låter du din väninna köra över dig på det här sättet?

Säg till henne att hunden får stanna i bilen eller nåt. Det är hennes problem, inte ditt!, ifall hennes hund inte kan vara ensam ett tag. Då får hon helt enkelt träna på det!

Din hund ska inte behöva bli "överfallen" i sitt eget hem. Om inte din sk väninna gör nåt själv, så får du ta kommandot och sätta hennes hund på plats när den trakasserar din valp. Och kan inte din väninna, eller hennes hund för den delen, acceptera det, så behöver de ju inte komma hem till dig...

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 235
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar