C
Canoó
Började ge min häst vetekli för ca en vecka sedan. Tyckte allt gick bra men misstog mig rejälv.
Hästens framben blev en massa gallor. Stora och hur många som hellst. Såg ut som att båda benen var jättesvullna.
Pratade med hovis igår när han var ut och skodde åt mig. Han har jobbat på ATG klinik och sa att det såg ut som en allergiskchock. Vi diskuterade lite fram och tillbaka om vad det kunde vara och kom fram till att det borde vara vetekliet jag givit honom.
Tog genast bort det från hans foder så det inte skulle bli värre.
Idag när jag var dit så såg benen bättre ut men var inte helt bra.
Någon som har någon erfaranhet av just vetekli och effekter av det?
Antar att fler haft samma problem. Har dock aldrig varit med om att en häst reagerat så här starkt i just benen....
Man är ju som en hönsmamma åt sin häst
Hästens framben blev en massa gallor. Stora och hur många som hellst. Såg ut som att båda benen var jättesvullna.
Pratade med hovis igår när han var ut och skodde åt mig. Han har jobbat på ATG klinik och sa att det såg ut som en allergiskchock. Vi diskuterade lite fram och tillbaka om vad det kunde vara och kom fram till att det borde vara vetekliet jag givit honom.
Tog genast bort det från hans foder så det inte skulle bli värre.
Idag när jag var dit så såg benen bättre ut men var inte helt bra.
Någon som har någon erfaranhet av just vetekli och effekter av det?
Antar att fler haft samma problem. Har dock aldrig varit med om att en häst reagerat så här starkt i just benen....
Man är ju som en hönsmamma åt sin häst