Järvsöfaks 1.17,9

Sv: Järvsöfaks 1.17,9

Järvsöfaks pulveriserade på tisdagskvällen världsrekordet för kallblodiga travare. Jan-Olov Perssons elvaårige superhingst travade 1.17,9 över 1640 meter i Gävle och raderade ut norske Spikelds världsrekord på 1.18,6.

(text jag snott från ett annat forum)

Go Faksen!

Han var HELT fantastisk..:bow::bow:
Snacka om att jag hade gåshud över hela kroppen..Vilken häst ojojoj

faks.jpg

Han är grym tycker jag som håller på med welsh cob!!!! Dom är ju inte helt olika varandra....
En fråga: Minns för ett tag sen att det pratades om att han skulle slå rekord i antalet vunna lopp på raken, det var typ 40 eller något. Hur har det gått med det? Slog han rekordet och vad blev det slutliga innan han besegrades? (om han nu blev besegrad...)

Jag röstar på Bragdguldet jag.

Skulle en mänsklig atlet ha haft en allvarlig, livshotande sjukdom, besegrat den, satt rekord i antal segrar på rad och sedan satt världsrekord - då hade det inte varit mkt tal om saken...

Men vilken underbar häst han är, Faksen...

Wee!!! Grattis till honom, tyvärr är ,9 otur. Speciellt 17,9 (min skötis har 3.17,9 och jag vet ju hur det går - skit!) :p

ancan skrev:
Kan inte en häst få "Jerringpriset"???

JÄRVSÖFAX FÖR JERRINGPRISET!!! :banana: :banana: :banana:
Absolut!!! Det skulle han vara värd! :bow:

(Och tom min galoppkompis som sitter här bredvid tycker han är snygg ;) )

Han var vacker och grym :bow:
Var där med en annan häst som kvalade, och kunde inte låta bli att klappa och fota :angel: Han visste precis vad som gällde när kameran kom fram, så söt :love:
Kameran dummade sig, men lite bilder:

thiger024.jpg

thiger023.jpg

hrm, ja mer häftig än fin kanske :p
thiger018.jpg

Weeiii, finns ingen annan som han! Han e speciell :D

Liknande trådar

Hoppning I morgon tisdag 20/8 kommer programmet ut på TV4play https://www.tv4play.se/program/8e06bbe85587d5ef3d80/over-alla-hinder
2
Svar
23
· Visningar
2 264
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra av världens bästa hoppryttare, möts i en ny spännande show-klass där de ska tävla på varandras hästar under The Dutch Masters 2025.
Svar
0
· Visningar
380
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I år svidar Ryttargalan om till ny festlig kostym för att fira våra hästar, hjältar och världens bästa ridsport i Stockholm den 27 november.
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V