Japp, det är måndag idag

Och det innebär att jag måste få ändan ur och söka jobb. Jag hittade inga roliga nya jobb så får ta något ur högen. Där fanns ett jobb som maskinförare men ett krav var att man skulle ha BE-kort. Det har inte jag. Fan också. Så jag får ta något annat tråkigt.

Men jag har äntligen fått ändan ur och bokat tid för vaccination :nailbiting:. Fy fasen vad läskigt. Jag ska köpa emlaplåster i förväg tänkte jag, även om folk säger att det inte känns att få vaccinationen. Eller ja, det gör inte det om de inte träffar en nerv vill säga. Jag kommer att ha boendestödet med mig så jag måste inte vara i skick att köra bilen hem själv.

Och det innebär att jag måste få ändan ur och söka jobb. Jag hittade inga roliga nya jobb så får ta något ur högen. Där fanns ett jobb som maskinförare men ett krav var att man skulle ha BE-kort. Det har inte jag. Fan också. Så jag får ta något annat tråkigt.

Men jag har äntligen fått ändan ur och bokat tid för vaccination :nailbiting:. Fy fasen vad läskigt. Jag ska köpa emlaplåster i förväg tänkte jag, även om folk säger att det inte känns att få vaccinationen. Eller ja, det gör inte det om de inte träffar en nerv vill säga. Jag kommer att ha boendestödet med mig så jag måste inte vara i skick att köra bilen hem själv.
Fyfan vad grym du är som bokat tid för vaccination! Bra gjort :heart
Jag, som är extremt nålrädd (kommit över fobin, men är fortfarande rädd) kan med handen på hjärtat säga att just covid-vaccinet inte har känts något alls. Det gör ondare att dra bort plåstret (man behöver inte ens ha plåster). Eller så här, det känns ju att någon tar i en och att det är något som händer. Men dels går det så otroligt fort, och dels så känns inte vaccinet när det sprutas in. Inte för mig eller någon jag känner iallafall. Och då är jag väldigt känslig.

Skönt att du får med dig boendestödet. Och Emla är en bra trygghet! Tänk på att det ska sitta på i drygt 40-60min innan själva sticket. Och du kan absolut be om att få ligga ner. Det kommer gå superbra. Du kommer inte ens märka att du fått sprutan. Heja dig :bump:

Fyfan vad grym du är som bokat tid för vaccination! Bra gjort :heart
Jag, som är extremt nålrädd (kommit över fobin, men är fortfarande rädd) kan med handen på hjärtat säga att just covid-vaccinet inte har känts något alls. Det gör ondare att dra bort plåstret (man behöver inte ens ha plåster). Eller så här, det känns ju att någon tar i en och att det är något som händer. Men dels går det så otroligt fort, och dels så känns inte vaccinet när det sprutas in. Inte för mig eller någon jag känner iallafall. Och då är jag väldigt känslig.

Skönt att du får med dig boendestödet. Och Emla är en bra trygghet! Tänk på att det ska sitta på i drygt 40-60min innan själva sticket. Och du kan absolut be om att få ligga ner. Det kommer gå superbra. Du kommer inte ens märka att du fått sprutan. Heja dig :bump:
Skönt att även du säger att det inte känns.

Mitt boendestöd kände dock av sin första spruta. Tror de träffade en nerv då, men de andra två kände hon inte alls.

Var för övrigt och vaccinerade katterna förra veckan och var med själv trots att jag tyckte det var otäckt. Jag borde ju vara van efter att ha haft en hund med diabetes i 4 år, men tycker ändå att sprutor är otäcka, så jag blundade när vet gav vaccinet. Efteråt kämpade jag med ångest och lite illamående. Det höll i sig även efter att jag kommit hem. Därför tror jag att jag kan reagera även om jag inte själv känner/får vaccin.

Skönt att även du säger att det inte känns.

Mitt boendestöd kände dock av sin första spruta. Tror de träffade en nerv då, men de andra två kände hon inte alls.

Ja om de träffar en nerv så kan det kännas lite (varit med om det med tidigare sprutor), men det är fortfarande så obetydligt att det liksom inte gör "ont", det bara känns. Eller ont är väl en diskussionsfråga.
Jag tog dos 3 i fredags och jag satt upp för första gången.
Du får gärna berätta hur det gick sen. Tänk på stödet du har från mig (och alla andra på buke, vågar jag påstå) under tiden. Detta fixar du galant :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: svea
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 656
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 519
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 602
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30