Japansk spets!!

M

Minime

Har äntligen hittat en hundras som t o m sambon gillar!! :banana:
Han tittade först på samojed o sa "En sån här vill jag ha, fast om dom va små hela tiden" :idea: Visade bilder på japansk spets o han föll!!
Men... har en moster som ha en japansk, o han gillar jag inte riktigt :crazy: Han är trotsig o skällig, lyder i högst två sekunder o sen slår han dövörat till o gör som han vill... o KAXIG!! Stor i orden men liten på jorden... :cool:
Är alla så? Eller det bara han som är ouppfostrad? För dom har ganska mkt hundvana o jag tycker att dom borde kunna hålla pli på honom men...

Sen skulle jag vilja höra övrigt värt att veta om Japansk spets oxå? Hur fungerar dom i lgh? Pälsvården? Nåt särskilt man bör tänka på?

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Japansk spets!!

min kompis har en. han är inte e dugg lydig, han gör vad han själv vill :rofl: men det beror ju på hur man uppfostrar dom. dom har rätt mkt päls men dom borstar aldrig honom och han har inga tovor.

Sv: Japansk spets!!

har en jappe. Hon är ganska självuppfostrad, hon gör ofta lite som hon vill och ignorerar vad man säger, men hon går alltid lös på promenader, rymmer aldrig från tomt/stall och är gudomligt snäll. Skulle säkert gå att få mer pli på henne om vi hade haft henne från början och verkligen försökt, men det har varit lite dåligt med det.
Det är nog många som är skälliga, våran var värre när hon var yngre, numera räcker det ofta med att man säger till så är hon någorlunda tyst.

Jappen är en stor hund i liten förpackning, robust och uthållig men samtidigt smidig att ha med sin överallt (iaf om man jämför med den irl. varghunden vi hade innan.. ;))

Pälsen fäller dom typ 2 gr/år och då FÄLLER dom. Däremellan är det inte så mkt pälsvård. Dessutom blir de nästan aldrig smutsiga, allt rinnner av.

Våran "tant" är faktiskt en ganska trevlig och mkt söt individ, men med mkt åsikter om saker och ting. Bla är det hennes livsuppgift att hålla kolla på allt och alla i stallet. Hästarna får helst inte låta och inte ha huvudet utanför boxgallret. Andra hundar får inte skälla eller springa på läktaren osv osv. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka