Jamen ett sånt pucko

Status
Stängd för vidare inlägg.

gulan

Trådstartare
Ser på nyheterna nu på morgonen att en idiot hoppat in på banan och försökt stoppa en skenande häst. Hästen och kusken klarar sig utan skador och puckot blir medvetslös.
Nåja.......har har lärt sig sin läxa och någon borde tala om för honom att han ska skratta sig lycklig över att han inte ligger i gipsvagga.
I italien är det vanligt att man från stallbacken hoppar in på banan och viftar vilt med händer eller kläder vilket ofta resulterar i värre saker än att hästen rusar runt runt på rundbanan. Ofta dröjer det längre tid innan hästen stannar eftersom allt viftande gör att den tar ett varav till, och engång hoppade hästen över staketet till platerna och både häst och sulky skadade sig illa. Hade jag varit hästägare skulle jag ha övervägt att anmäla fanskapet.
Kanske en ny slogan tro inte du är starkare än en skenande häst!
gulan

Sv: Jamen ett sånt pucko

Visade de hur det gick till på tvn eller? För jag litar inte så mycket på det som skrivs... Den kan ju ha lugnat ner sig och han skulle fånga den, och den blev skrämd igen...
Jag hade en passhäst tappade sin kusk en vända, eller rättare sagt kusken slängde sig ur för hästen bakom ville sätta sig i knät, min passis drog i väg först, men lugnade sig sedan och travade lugnt fram och funderade på vad sjutton som hände, den var det bara att ställa sig framför och den saktade in och tyckte att det var kul att träffa någon den kände igen. Men enligt publiken hade han skenat vilt och jag hade kastat mig fram och fått stopp på den...

I detta fallet hade hästen INTE börjat lugna ner sig, TV bilderna visar när personen hoppar ut framför hästren (ganska nära) viftar med armarna och blir översprungen...

Såg inte ut som det var en person som visste vad han gjorde... ej häst van allltså!

Nej jag läste på Gnägg att de hade visat, men hästvan var han får vi hoppas eftersom personen i fråga tränar en hel del hästar...
Så ja just i den situationen var det nog dumt!

Det var väl Striking Ås?
Jag gissar att det var nån av ägarna som gick ut?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka