Jakten på de perfekta jeansen

Filifjonkan_

Trådstartare
Jag är en jeansnazist. Har oerhört höga krav på passform, material, färg och utförande, och en gång vid varje blå måne hittar jag ett par jag gillar.

Tyvärr var det Gina som fick stå för jeansen sist, och efter att ha knäckt gylfen i båda (något som uppenbarligen är ett mönster med dessa jeans) och jag för tillfället inte har möjlighet att byta dragkedjan, får jag nu bita ihop och gå på jakt- igen. Hatar verkligen att prova jeans. Hittade ett par schyssta på Zara sist, men upplever att de är typ en centimeter för korta på benen, slutar precis ovanför fotknölarna. Mjaaaaääe. De funkar, men jag behöver liksom hitta SUPERJEANSEN, om ni förstår vad jag menar.

Så, mina preferenser: De måste vara mörkblå i botten, mot lite dirty om ni förstår. Inte klarblå. Ljusare slitningar är okej, så länge det begränsas till längs med center på låren och ser naturligt ut. Absolut inte trasiga. Superslimmad passform, det ska vara lite jobbigt att få fötterna genom bensluten. I gengäld bör de sitta som ett skinn! Halvhög midja, inga konstiga stickningar på bakfickorna, gärna någon procent stretch, men bara precis så att det blir lite give i materialet.

Så, någon som har ett tips?

Jag hatar att leta efter de perfekta jeansen, och det har tidigare tagit säkert 6 månader för mig att hitta det perfekta paret, MEN! Sist jag skulle köpa nya jeans så gick jag till en jeansbutik som sålde diverse olika märken av jeans (i det här fallet Salty Dog i Täby C) och sa vad jag letade efter. Butiksbiträdet plockar fram 3 olika par jeans och säger vilket par jag ska börja prova. Provar första paret och de sitter som en smäck! Så det jag skulle rekommendera är att gå till en jeansbutik med bra personal, sparade 6 månader av jeansletande ;)

Jag är ett stort G-starfan! Deras jeans sitter perfekt på mig! Schysta tvättar både med och utan detaljer vilket jag gillar. Kostar dock en slant, sällan under 1000-lappen.
Har ett par som passar perfekt på din beskrivning, modell; Super skinny.

Sist blev det dock ett par DrDemin av olika anledningar. Och vilken överraskning! Billiga 400 spänn fantastisk passform, som ett andra skinn, mkt tack vare sin stretch.
Kan nog bli fler utav dom.
Dock föredrar jag fortfarande G-star då de är mer jeans sas.

Jag köper mina jeans på Design Only. Bästa passformen och material och kostar bara 400 kronor.
Modellen heter "kissy".

Då skulle jag föreslå modellerna Skinzee eller Doris från Diesel. Super skinny och 2% elastan. Osäker på vilken färg du menar, men Doris i färgen 0823K är riktigt snygga men Skinzee finns i fler tvättningar (är min personliga favorit).

Kom ihåg att inte tvätta jeansen så ofta och när du väl gör det använd inget sköljmedel. Annars räcker det gott och väl med att lägga in jeansen i frysen :)

Nelly skinny jeans, enda minuset är lite låga i midjan samt lite små i storleken.

Gina tricot Lisa jeans. Du kanske inte ville ha Gina tricot men tipsar om dom ändå, jag gillar mina så mycket att jag har dom tills dom är söndertvättade och sen köper nya. Finns i flera färger.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka