Jäkla granne!

M

Mindra

Har en granne som inte har någon koll på sin hund. Den tar sig över/under/genom grinden på deras staket och sedan över mitt staket till mina och ska slåss. Min grannes kommentar till problemet -"men han gör det ju bara när dina hundar är lösa i trädgården".
Det känns ju ganska konstigt om det är jag som skall höja mina staket när ingen av mina hundar någonsin hoppar ut.

Kan man polisanmäla min granne? känns nästan som insider på tv 3 om grannbråk :confused: . Men nu har jag verkligen försökt prata med dem och inget hjälper, de är bara otrevliga och menar att deras hund bara vill leka med mina. Leka? yea right, ragg å tänder och påhopp är verkligen en skitrolig lek.

Några tips?
 
Sv: Jäkla granne!

Jobbig situation. Man borde väl kunna anmäla om det blivit allvarligt?

Jag skulle i alla fall försöka prata med ägarna en gång till och sagt rakt ut till dem att vi måste få ordning på problemet. Fungerar inte det så får du väl ringa polisen och i alla fall fråga hur det fungerar. Inte kul att bråka med sina grannar men skulle verkligen inte hålla mina hundar inne för att en granne inte kan ha koll på sin! :eek:
 
Sv: Jäkla granne!

Min granne kan aldrig ha sin hund i koppel :mad: Hans hund har hoppat på min fyra ggr nu och min hund gillar inte andra hundar längre, skitjobbigt :( Ringde iaf runt och kollade vad man kunde göra och fick rekommendationen att göra en anmälan till polisen. Problemet är att grannens hund inte är aggressiv, men han hoppar fram och vill leka vilket min hund inte vill, han morrar och skäller eftersom jag har koppel på honom. Men jag vågar inte släppa min hund lös heller. Polisanmälan kan göras om hunden, som i ditt fall, är aggressiv och går till anfall på din hund. Polisen har ett formulär på deras hemsida som man kan fylla i. Fattar inte varför folk tycker att det är ok att förstöra andras hundar genom att de inte tar ansvar för sin egna :confused: . allt kan hända en gång men inte flera. Du ska stå på dig! Lycka till
 
Sv: Jäkla granne!

ok, tack så mkt! Jag får väl göra det :( . Vi lär ju inte ha bästa grannsämjan sen tyvärr. Men mina hundar går ju iof före en granne som inte går att prata med. (ser framför mig hur detta bråket kan bli större än de behövde) men sånt är livet. Tack för hjälpen som sagt! :bow:
 
Sv: Jäkla granne!

Är det inte lag på att hundar hålls kopplade??? Ingen skillnad på om de är aggressiva eller inte... så har i allafall jag trott???
 
Sv: Jäkla granne!

hmm ändrar mitt inlägg, läste meddelandet som att de var till mig men såg sen att så inte var fallet...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 551
Senast: fixi
·
Hundhälsa I torsdags hämtade vi äntligen hem Nora som varit hos kenneln i tio veckor i samband med valpning. Men jag undrar ärligt talat vad det...
Svar
13
· Visningar
3 826
Senast: Bapelsin
·
Övr. Hund Trådrubriken refererar inte till hantering av en hund, så det är sagt 😉 men lite bakgrundshistoria på mitt problem. Vi har en...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: ako
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 187
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp