Diabetikern
Trådstartare
Har ju varit inne hos vetrinär med min bostonterrier som verkar ha fått lite tjall på magen.
Bytte foder för ett litet tag sedan som jag blev tipsad om av uppfödare till min ras
Veterinären tyckte dock att jag skulle gå över till deras foder
Jag har fullt förtroende för kliniken det är inte det men ska jag byta foder en gång till känns lite sisådär.
Hur stor skillnad gör det mellan de två?
Foder 1 jag bytt till
Torkat lammkött 28 %,potatisflingor, ärter, kycklingfett (konserverat med blandade tokoferoler), torkade äpplen, ärtprotein, bryggerijäst, hydrolyserad kycklinglever, laxolja, Aloe vera (1,5 g/kg), frukt- och örtextrakt (300 mg/kg), jästprodukt (mannan-oligosackarider 150 mg/kg), frukto-oligosackarider (100 mg/kg), yucca schidigera extrakt (80 mg/kg), grönläppad mussla (50 mg/kg), blåbär (8 mg/kg).
Protein 25%
Fett 15%
Fiber 3,5%
Vatten 10%
Aska 7,8%
Kalcium 1,7%
Fosfor 1,2%
Omega 3 0,25%
Omega 6 1,65%
Fodret som vetrinären säljer
Hur hade ni tänkt?
Bytte foder för ett litet tag sedan som jag blev tipsad om av uppfödare till min ras
Veterinären tyckte dock att jag skulle gå över till deras foder
Jag har fullt förtroende för kliniken det är inte det men ska jag byta foder en gång till känns lite sisådär.
Hur stor skillnad gör det mellan de två?
Foder 1 jag bytt till
Torkat lammkött 28 %,potatisflingor, ärter, kycklingfett (konserverat med blandade tokoferoler), torkade äpplen, ärtprotein, bryggerijäst, hydrolyserad kycklinglever, laxolja, Aloe vera (1,5 g/kg), frukt- och örtextrakt (300 mg/kg), jästprodukt (mannan-oligosackarider 150 mg/kg), frukto-oligosackarider (100 mg/kg), yucca schidigera extrakt (80 mg/kg), grönläppad mussla (50 mg/kg), blåbär (8 mg/kg).
Protein 25%
Fett 15%
Fiber 3,5%
Vatten 10%
Aska 7,8%
Kalcium 1,7%
Fosfor 1,2%
Omega 3 0,25%
Omega 6 1,65%
Fodret som vetrinären säljer
Ris | |
Risprotein | |