jahapp så hade man kisse med igen..

Mitrolle

Trådstartare
trodde jag skulle "slippa" katter ett tag nu när jag flyttat hemifrån från 6 st.. men nu sitter jag här med en infångad halvvild hankatt i köket.. :smirk:
Han ska bo här tills han blir kastrerad och det har läkt ihop bra. Sedan blir han stallkisse igen ute vid vårt nya stall.
Lite skygg men man kan ta i honom. Kolsvart med lite vitt på bröstet. Ska bli intressant o se vad han tycker om att bo inne.. :crazy:
Men han är rätt snäll så bara han inte kissar fel eller river på saker så blir det nog bra. :)

Sv: jahapp så hade man kisse med igen..

Hehe han har strykit runt stallet vi står i nu, men de har redan 3 st katter där. Dessutom är det rätt mkt katter runt omkring då en bonde har lite för många som bara blir fler o fler :crazy: så han blev liksom över.. o så har vi matat honom någon månad o fått honom hyfsat tam så jag fångade in honom idag. Vi kunde ju inte bara lämna honom där när vi snart flyttar.. :( då skulle ingen mata honom.

Förresten, nån som har erfarenhet av halvvilda katter? Han var framme först men nu har han legat under sängen hela dagen utan att komma fram alls.. :(
Vill ju inte att han ska må dåligt, kommer han fram såsmåningom tro? Jag tänker inte hålla på o störa honom, men det känns lite trist om han ska ligga där hela tiden o inte ens äta. Vill ju inte att han ska kissa där eller så..

Jag skulle nog ställa in en låda i rummet där han är. Och även servera mat och vatten där inne - fast placera det så långt från lådan som möjligt.

Ge honom tid, han kan säkert trycka under sängen ett par dagar. Men när ni sover kommer han troligen fram och äter, hungrig lär han bli.

Sen skulle jag försöka tillbringa en del tid i det rummet, bara sitta på golvet så att han kan se mig och prata lite snällt och försiktigt med honom. Det här är en jätteomställning för honom.

Jag ställde lådan vid sängen nu så den finns nära. Sedan har jag matat honom under sängen ett par ggr och nu vågar han äta i köket! :)
Men jag har inte sett honom gå på toa något.. :crazy: Hur många dagar kan de hålla sig??

Jag behöver nog inte oroa mig :smirk: i samma sekund jag skrev det där gick kattrackar'n på lådan.. :)

Det låter ju som om det går framåt i alla fall :)!

Hoppas ni kommer att trivas tillsammans. Det är guld med folk som tar hand om kattstackare som kommit på drift :bow:

Ja jag tycker också det! att det är kanon när folk tar hand om katter när andra inte verkar göra det...
Han ska få bo här tills han läkt ihop efter kastrationen, sedan ska han få bli stallkisse igen. Han trivs nog bäst ute eftersom han bott så hela livet. Innekatt är nog jobbig omställning antar jag.. (bor i lgh på 2 våningen)

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten... 2
Svar
24
· Visningar
4 680
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 994
Senast: Lager
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 665
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka