r_freddy
Trådstartare
Japp bara att bege sig ut i sadeljungeln igen
Efter mycket träning med Chili passar nu inte min underbara
specialbeställda sadel längre.
Vi har provat de mesta sadlar vi kommit åt och har säkert ägt
och sålt 15 st sadlar nu. hittade en superskön både för mig och Chili som
vi kunnat ha i hela 1,5 år vilket är rekord.
Många olka märken, Crates, Pullman, Exuiflex, Circle Y,Rockin R, westwood. american flex, mfl har passerat oss under några år.
Slutade med en specialbeställd TBW showsadel som är extra kort bara 68cm. Och mycket utvidgad för bogblad ett + är att den INTE är rundskuren
Men nu är det tyvärr kört igen som sagt
Ryggen är numera efter hård träning mycket rak (var mer svängd innan),
ryggen lika kort som vanligt o de stora bogbladen ställer till det igen, måste vara utviddgad fram för att passa o inte klämma på dom.
Behöver nu tipps på lite sadelmärken och modeller som ni med liknande hästar, tror kan vara aktuella att prova/ köpa på lilla Chili.
Kommer såklart se till att den verkligen passar men vet inte riktigt var jag ska börja leta
Lägger in någon bild på honom också.
Efter mycket träning med Chili passar nu inte min underbara
specialbeställda sadel längre.
Vi har provat de mesta sadlar vi kommit åt och har säkert ägt
och sålt 15 st sadlar nu. hittade en superskön både för mig och Chili som
vi kunnat ha i hela 1,5 år vilket är rekord.
Många olka märken, Crates, Pullman, Exuiflex, Circle Y,Rockin R, westwood. american flex, mfl har passerat oss under några år.
Slutade med en specialbeställd TBW showsadel som är extra kort bara 68cm. Och mycket utvidgad för bogblad ett + är att den INTE är rundskuren
Men nu är det tyvärr kört igen som sagt
Ryggen är numera efter hård träning mycket rak (var mer svängd innan),
ryggen lika kort som vanligt o de stora bogbladen ställer till det igen, måste vara utviddgad fram för att passa o inte klämma på dom.
Behöver nu tipps på lite sadelmärken och modeller som ni med liknande hästar, tror kan vara aktuella att prova/ köpa på lilla Chili.
Kommer såklart se till att den verkligen passar men vet inte riktigt var jag ska börja leta
Lägger in någon bild på honom också.