Jaha nu har de hänt..

LadySara

Trådstartare
ja de som itne får hända... vi bor juh granne med en camping. så självklart finns de många hundar i morådet. även då campingen är stängd. såklart men så idag var ja ute me hundarna. 2 schäfrar.
en 11månader STOR kille. dvs 39kg.
en övervuxen hane på strax över 40 kg. Aggresiv emot andra hundar.

då händer de som inte får hända, ut från en husbil flyger en stor rottis blandning kommer springande rakt över gräsplanen emot mig å mina hundar. den äldre blir juh vansinnig. ska juh dels skydda mig dels skydda valpen å så är han juh rätt aggresiv mot andra hundar. hunden som kom springande var itne alls aggresiv eller så men vad hjälper det den blev juh uppjagad över att min ena gafflade. så jag gjorde de enda jag kunde använde mina fötter å röst sparkade nog till den andra hunden en 5-6 ggr. är imponerad av mig själv att jag lyckades hålla min undan från den lösa.

jag gormar å skriker att nu jävlar får ni för fan hämta hundjävlen. (ursäkta språket men de var mycket fler svoprdomar i verkligheten). ut kommer en halv lullig sak å ropar på hunden men den kommer inte.. efter 5 gågnen går han emot hunden å får tag i han.. sen börjar gubben skälla på MIG!

att mina hundr itne borde få vara där för dom är agressiva, att han ska anmäla mig för att jag sparkade på hans hund.. han såg alltså de.. å ändå kom han itne ut å tog reda på sin hund. :mad:

är så evinerligt glad att inte min hund bet.. men ont i armarna har jag å jag är blå runt ena handleden. ser itne fram emot att gå kvällspromenaden. enda vägen är förbi nere på vägen ca 15 m från hans husbil... är de nån som vill komma hit å hjälpa till är ni välkommen.. *suck* ville bara skriva av mig är så fruktansvärt arg just nu...

Sv: Jaha nu har de hänt..

Ja det är tyvärr det man får "ta" när man har en handhunds aggressiv hund, spelar ingen roll hur mycket du undviker andra hundar eller gör rätt för dig..

Det kommer alltid finnas dom som skiter fullständigt i att ha koll på sin hund...

han är inte hanhunds aggressiv utan alla *suck*

tar nog vovvarna var för sig nu när jag ska ut... den "lilla" bryr sig juh inte. wish me luck...

för att han när han var nyoperarad som 6mån valp blev påflugen och huggen i halsen och över ryggen så illa att de blev vet igen.

konvalecent i 2 mån. sen var de kört eller vad man säger. jag har juh inte funnits med hela tiden men sporadiskt när han var liten coh nu på heltid sen 2 år tillbaka. han är klart bättre nu.

klarar av att möta andra hundar så länge de inte skäller eller reser upp svans eller ragg. går att stå med annan hund på andra sidan vägen och prata. dock tar de ett tag innan han ger sig men han gör de iaf. vi jobbar hela tiden på de...

för han är juh en otroligt trevlig hund i alla andra lägen. barnhund ut i tassarna.

traäffade inte på "denlösa" hunen på nattis promenaden iaf..

det där har hänt mig så många gånger att jag inte bryr mig längre. jag upplyser folk om lagen om tillsyn av hund och katt, och att några sparkar är bättre än ett par käftar som hugger i panik. oftast hinner jag bara säga ordet "lag" innan de tar sina hundar och försvinner.

OM ifall att någon skulle stå kvar och käfta emot kan jag alltid hävda att jag är rädd för främmande hundar. man har rätt att freda sig med lämpligt våld.

denna gubbe fattade tyvärr inte allt för mycket... sen var de itne direkt lätt att prata med han då jag stod med 2 hundar varav den ena bara ahade ett enda mål å de va den andra hunden.. lillgrabben va juh skapliog iaf.. men självklart ville juh han oxå fram men dock enbart för att hälsa...

jag kan juh inte direkt strunta i det då de nu inte direkt känns säkert att gå med båda hundarna. 80 kg hund är lite för mycket för mig att försöka stoppa...

kan du inte hålla hundarna borde du kanske gå med dem en och en. jag brukar släppa min hane om jag ser att något läskigt är på språng mot oss. han är väldigt duktig på att få dem på bättre tankar. tror du din yngre klarar det?

jag kan hålla hundarna men de är juh itne direkt roligt om en lös hund kommer fram . då får jag fullt upp.. är vi på olika sidor vägen räcker de om jag ryar för att han ska skärpa till sig.. rätt rejält men iaf..

de lilla skulle nog inte klara de. han springar raka vägen fram å hälsar. är inte 100 på inkallning.. därav koppel på honom.

hela poängen är ju att han ska springa fram och hälsa, och stanna hos den andra hunden tills denne blivit kopplad. men det blir ju lite besvärligt om han inte kommer tillbaka när du kallar ;)

Oavsett att du orkar hålla bägge hundarna vore det nog bättre om du promenerade dem var för sig. Det vore inte roligt om den yngre hakar på den äldres beteende framöver. Dessutom plockar du bort ett skyddsobjekt för den äldre hunden.

precis... halva grejen funkar .. men de blir juh jobbigt om jag inte får tillbaka han..

kunde ha hänt samma sak idag för sambon.. men grannen våran slängde sig ut genom deras grind å högg tag i en annan lös hund. den ägaren förklarade sig med OJ inte trodde jag att e var fler hundar här i området... *mutter* av 10 hus har 9 hund.... dom bor här...

han är inte ett dugg brydd av den storas beteende.. och det är inte ngn skillnad alls på hur den stora beter sig.. snarare bättre när jg har båda..

sen så händer de kanske 1-2 ggr i veckan att jag tar dom själv .. oftast är vi 2 eller så går vi var för sig.. alltså jag tar den ena å går åt ett håll sambon den adra å tar en annan sväng. å de är juh tien allt för ofta om man tänker att hundarna är ute 4 ggr dag.. + andra aktiviteter

han är inte ett dugg brydd av den storas beteende.. och det är inte ngn skillnad alls på hur den stora beter sig.. snarare bättre när jg har båda..

sen så händer de kanske 1-2 ggr i veckan att jag tar dom själv .. oftast är vi 2 eller så går vi var för sig.. alltså jag tar den ena å går åt ett håll sambon den adra å tar en annan sväng. å de är juh tien allt för ofta om man tänker att hundarna är ute 4 ggr dag.. + andra aktiviteter

Nja, jag menar inte att han blir brydd av den andres reaktioner. Däremot lär hundar av varandra, och din äldre hund kan lära din yngre hund ett beteende som han utvecklar antingen vid sin egen könsmognad eller när den äldre försvinner.

Tycker inte det spelar någon roll om din hund är aggresiv, du har han kopplad och har koll på han tills killnad på den andra IDIOTEN!!! Vissa människor fattar bara inte tror att man bara kan ha sin hund lös för att den är snäll, men det är ju faktiskt inte så man ska ha pli på den med och nu är det ju koppeltvång så gubbjävlen ska ha hunden kopplad!!

Blir så arg när jag läser detta är helt på din sida LadySara!!

Tyvärr är det ändå Lady Sara som ganska troligt åker dit på och betala om något händer den andra hunden ( stora skador )

Ja, de lagar som finns är ju inte verklighetsbaserade känns det som!
Gör ju att vem som helst kan skaffa hund och sen skita i den.

Nja, jag menar inte att han blir brydd av den andres reaktioner. Däremot lär hundar av varandra, och din äldre hund kan lära din yngre hund ett beteende som han utvecklar antingen vid sin egen könsmognad eller när den äldre försvinner.
Håller verkligen med här, väldigt dumt att riskera att unghunden tar efter den äldre hundens beteende.

Till TS:
Man kan inte kontrollera andras hundar, däremot ska man kunna kontrollera sina egna, och det kan uppenbarligen inte du. Vad händer den dag det är en liten bjäbbig hund som kommer rusande emot er - eller en valp! Kan du garantera att dina hundar inte sliter sig och skadar den? Du säger ju själv att du knappt kan hålla dem! Jag måste säga att du (enligt det du själv beskriver) verkar vara en hundägare som man helst slipper möta - med två stora schäfrar som du knappt kan hålla och som gör utfall emot andra hundar. Suck.

läs... den ena den äldra är ilsk mot andra hundar.. jag har aldrig skirivt att jag inte orkar utan att de inte är så kul då man iinte kan avvärja hunden som "attackerar" för att man har 2 stora hundar..

sen att han atackerar hundar vart fan har du fått de ifrån?? ursäkte språket.. det är lösa hundar som kommer fram som han formligen HATAR. dom andra är han tien allt för förtjust i heller men de går att kontrollera.. vilket jag skrivit i tråden men de har du totalt ignorerat..

valpar skitar han fullständigt i.. dom är han som en vanlig hund emot.. hur tror du annars att jag kunnat ta hem en valp..

självklart lär hundar av varandra men dom lär oxå av oss människor. han är redan könsmogen.

nä man kan inte kontrollera andras hundar men man förväntar sig iaf inte att samma tant som sambon mötte dagen efter släpper in sin labbe på våran gård när hon går förbi.. hon hade den lös igen.

Tycker inte det spelar någon roll om din hund är aggresiv, du har han kopplad och har koll på han tills killnad på den andra IDIOTEN!!! Vissa människor fattar bara inte tror att man bara kan ha sin hund lös för att den är snäll, men det är ju faktiskt inte så man ska ha pli på den med och nu är det ju koppeltvång så gubbjävlen ska ha hunden kopplad!!

Blir så arg när jag läser detta är helt på din sida LadySara!!

Håller med .. Jag blirtokig på folk som inte håller koll på sina hundar.. Och spec nu har jag en valp och vill fan inte att den ska bli skrämd:mad:

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 424
Senast: Sel
·
N
Övr. Hund Vi har ett litet delikat problem här hemmavid... För ett par år sedan kom en missbrukare på besök när vi hade fest. Folk stod ute på...
Svar
15
· Visningar
1 214
M
Övr. Hund Idag fastnade jag och mina två hundar i en mörk hiss (vi hade just åkt tunnelbana så de va en sån hiss), utan fönster och med en...
2
Svar
27
· Visningar
2 749
Senast: mango
·
J
Övr. Hund Vad trött man blir:( Var ute o joggade med schäfern i går kväll, på en motionsslinga som går runt en insjö, det är ganska mkt folk som...
2
Svar
32
· Visningar
2 323
Senast: lady_mike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka