Jaha, nu börjar det......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Jag har normalt smala fötter och vrister, men som sig bör så är det ett minne blott nuförtiden! Den berömda vätskeansamlingen har börjat! Vilket ställer till en del bekymmer... Mina skor är inte anpassade för tjocka fötter. I vissa skor har jag fått plocka ut "fylla-ut-sulorna" för att de ska passa! :D

Nu är det så att vi ska på barndop om två veckor och dessutom vara gudföräldrar och frågan är om det finns något annat alternativ än att köpa nya skor? Tänkte göra mig till och ha kjol, har en jättefin mammakjol, men den gör sig bäst med stövlar eller nättare kängor till. Och att jag skulle komma i de jag har är en lögn. Pust....

Tyvärr är mina väninnor inte några 40-storlekare så att låna blir svårt... Får väl bita i det sura äpplet och shoppa. :smirk:

/Timsetim
 
Sv: Jaha, nu börjar det......

hehe jag kom inte ens i sambons skor... han har strl 43, jag har (hade) strl 39.... hehe... köp ett par billiga rackare du lär ju behöva dom ett tag efter dopet ;)
 
Sv: Jaha, nu börjar det......

Vilken vecka är du i nu? Jag är i v 35 och har inte märkt av nåt ännu. Blir verkligen alla svullna, eller finns det de som slipper ifrån?
 
Sv: Jaha, nu börjar det......

Lupin skrev:
Vilken vecka är du i nu? Jag är i v 35 och har inte märkt av nåt ännu. Blir verkligen alla svullna, eller finns det de som slipper ifrån?
Nja de flesta blir lite svullna mot slutet, men det behöver man inte märka, jag märkte nästan enbart på mina ringar som jag fick ta av mig, annars var det ingen större skillnad nu sista gången. Med Elin däremot svullna jag upp rejält och traskede under de två sista månaderna runt i sandaler tre nummer större än normalt... Tack och lov att det var sommar... ;)
 
Sv: Jaha, nu börjar det......

Har samlat vätska till å från de senaste veckorna. Vissa mornar har jag knappt kunnat gå på fötterna - har känts som de är alldeles runda under :) Går in i v 38 nu och mitt tips för att undvika alltför mycket ansamling av vätska är dels att dricka mycket överhuvudtaget samt speciellt att dricka mycket CITRONvatten. Pressa citron å häll på vatten.
Funkar för mig å kan ju vara värt att pröva - citron är nämligen vätskedrivande.

fick även tips på att använda pressad citron i fotbadet - ska tydligen var sammandragande.

ska ni stå länge är det nog läge att köpa ett par billiga men sköna skor :confused: vart man nu hittar det....

Lycka till
 
Sv: Jaha, nu börjar det......

Lupin skrev:
Blir verkligen alla svullna, eller finns det de som slipper ifrån?
Nej jag märkte aldrig av någon svullenhet över huvud taget, inte ens i vecka 42 ;). Men jag kan ÄNDÅ tipsa om stödstrumpor (sambon köpte dem åt mig när vi skulle ut och flyga någonstans mitt i graviditeten) - oavsett om man har problem med vätska eller ej så är de jättesköna att ha på sig och motverkar väl att svullnad uppstår också.

Jag skulle gärna ha en helkroppstrumpa med den "slimmareffekten" :D
 
Sv: Jaha, nu börjar det......

STÖDSTRUMPOR direkt på morgonen.

Allvarligt, att förebygga svullnaden med dem sparar kärlen från onödiga åderbråck som gör att benen svullnar lättare även efter förlossningen.

Stödstrumpor och stövlar :idea:
 
Sv: Jaha, nu börjar det......

Precis . stödstrumpor direkt! Speciellt om man vet att man ska sitta el stå mycket så man inte har möjlighet att lägga upp fötterna å vila sig med jämna mellanrum
 
Sv: Jaha, nu börjar det......

Gandalf skrev:
Jag skulle gärna ha en helkroppstrumpa med den "slimmareffekten" :D


Gandalf - jag har ett par svarta stödstrumpbyxor som ser "normala" ut när man väl fått på sig dem. Skitsnygg blir man också, alla celluliterna jämnas ut :idea:

*retas*

Men jag orkar inte tråckla på mig dem för att vara fåfäng - det blir så jobbigt att kissa :o
 
Sv: Jaha, nu börjar det......

Lupin skrev:
Vilken vecka är du i nu? Jag är i v 35 och har inte märkt av nåt ännu. Blir verkligen alla svullna, eller finns det de som slipper ifrån?

Jag har sluppit ifrån vätskesvullnad under mina tre graviditeter :)
 
Sv: Jaha, nu börjar det......

Jag har heller inte svullnat med vätska, bara fett och det verkar inte finnas så mycket fettceller på fötterna så de har klarat sig ganska bra ;)
 
Sv: Jaha, nu börjar det......

De två sista graviditeterna har Jag i mig själv gått ner i vikt ca 10 kg, så den totala viktuppgången har bara blivit 2-3 kg....
Bm tittade konstigt på mig och var övertygad om att jag skulle ha alla värden inkl. alla blodvärden i botten.
Fast alla var ju i tiptop ;)
Detta beror på att jag i normala fall har en otroligt långsam ämnesomsättning ( icke fungerande sköldkörtel bla. )och under graviditeterna har den ju ökat = viktminskning. Sedan när barnen kommit ut, så har den gått tillbaka till sitt normala sega själv = viktuppgång :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp