Jaha! Har det hänt något särskilt under julen med Era hundar?

Sv: Jaha! Har det hänt något särskilt under julen med Era hundar?

Jo det kan ni ge er på!

Dom matglada Lapska vallhundarna Hiljaa & Fauni har gjort inbrott!
In i matkällaren, käkade tills de rullade ut därifrån, stackars matte som får gå och torka spya hela hela låååånga dagen!

Å, det har inte varit någon större dramatik hos oss heller. Plutten har skött sig över förväntan bra, och låg faktiskt still på sin filt under hela julmiddagen - trots att vi var 10 personer (varav 4 st barn mellan 3-10 år). Som belöning fick han en jultallrik bestående av sill, jansson, köttbullar, prinskorv, potatis, rödbetssallad, julskinka, ägg, lax och räkor (tror inte jag missat något) - jag lovar, jag har aldrig någonsin sett honom äta så fort någonsin. Det hela är videofilmat och fotograferat, jag ska försöka att lägga ut filmen sedan så ni får se. :-)

Julafton nr 2 med svärföräldrarna och svägerska (som firades i måndags) gick också bra. Han sniffade till sig sitt märgbenspaket och öppnade det själv. Sedan låg han och pysslade med det resten av kvällen, på fällen framför brasan. :love: :love: :love:

Min tjej skötte sig också grymt bra på julafton med 3 små barn och 12 vuxna, tuggade på märgben och strosade runt och delade ut slickar. En lättnad efter förra året då det visade sig att alla barnen var hundrädda och hon hemskt gärna ville vara NÄRA och nosa dem i nacken hela kvällen - mest skrik och gråt trots att hon bara fick titta men inte röra, tills barnen gick och lade sig...
Så hon har väl blivit vuxen o förståndig. Däremot lämnade vi henne i mina förädrars lägenhet dagen före julafton och då åt hon upp mammas flingor...

lånar

min hund har tryckt i sig otroliga mängder julmat .. mormor och farmor förstår ju inte att en hund på 3 kg inte kan äta 4 kg julmat .... och det va inte en prinskorv dom tryckte i henne ... men hon tycks ha klarat övergödningen rätt bra för hon va inte sen att hoppa upp på bordet och trycka i sig min sushi senare på kvällen *morr*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka