Jaha! Har det hänt något särskilt under julen med Era hundar?

G

GaurdianAngel

Det händer ju alltid något....en hund sätter i sig julskinkan eller en hel chokladask. Så som rubriken löd:

Vilka hyss eller roligheter har Era hundar gjort under julen?

Själv har jag ju roat mig med att badat hund på julafton medans släkten satt och åt choklad och hade trevligt. Snälla värden hade ju satt ut en allé av marshaller på vägen upp till ytterdörren. Hunden var ivrig och skulle springa ut och kissa och springer rakt på marschallen med tassen. Stearinet flyger upp och rakt på hunden som springer vidare. Vi går en kort sväng. Hunden har bråttom in igen och när han ska passera första marschallen så vänder han sig om för att se om jag är med. Vad händer? Jo, han trampar rakt med tassen i den brinnande marschallen och ännu mer stearin välter ut. Han får ont och blir lite rädd, vilket gör att han springer halvt baklänges och sätter tassen rakt i nästa marschall. :smirk: :mad:

In komme vi med en tass smått öm och stearin över hela hunden. Superkladdig och alldeles fet i pälsen var han.

Det var bara till att kavla upp julklänningen och ge honom ett rejält bad. :crazy: :crazy:

G.A /som har världens renaste hundar, då det har badats en hel del på sista tiden. :mad: :mad: Fortfarande ingen som vill ha dem? :angel:

Sv: Jaha! Har det hänt något särskilt under julen med Era hundar?

Dina hundar gillar att bli badade va? :D

Mulle lyckades bara välta ner ett stort fat med köttbullar som stog på köksbänken när han fick för sej att han skulle dricka vatten ur kranen.. Låg köttbullar över hela golvet som han naturligtvis åt upp så fort han kunde, mamma va lagom glad på honom sen :crazy: Ännu gladare va hon på kattungarna som lyckades välta granen iår igen :angel:

Mina gjorde inte så mycket. De låg nere i hallen för att inte vara i vägen, dessutom så var det småbarn med också som var lite rädd för hundarna. Mina hundar är väl heller inte kända för att vara de lugnaste. I alla välmening så kan de faktiskt välta folk under 1 m bara de vänder sig om (ja de går rätt in i möbler och väggar också när de glömmer bort att tänka sig för)

Men den hysterisk slickande hunden fick sig ändå en klapp av den lilla. För när hunden stod och slickade matskålen så var det ju ett ypperligt tillfälle för henne att kunna klappa hunden utan att få en tunga i örat :p Sen bytte jag matskål från den hunden som inte slickar sönder matskålen och så fick vi ett par minuter till på oss att klappa hund :D

Den hysteriska hunden skötte sig också bra och skällde inte ut någon en enda gång. Inte ens tomten (som iofs var husse, men man kan ju aldrig veta...)

Sen kom det hundbesök och vi gjorde en tur ned till en rasthage för att hundarna skulle få hälsa på varandra och få busa lite. Hans husse varnade för att hans hund kunde busa rejält och jag sa att mina nog är värre. Så vi släppte hundarna och... Ptja... De hälsade lite och sen så var det ingen som ville leka. Alla bara nosade. Jag försökte att springa igång dem och jag fick de säkert att springa 50 m *ha ha* Snopna gick vi hem igen :D (mina hade iofs rasat av sig nån timma innan, men de brukar inte vara nödbedda...)

Så tja! Det var en lugn och sansad jul!!

Dina hundar gillar att bli badade va?

Tydligen! :mad: Tyvärr gillar inte matte att bada sina hundar. :cry:

Men nu tänker jag inte bada dem på lännngggeeee....

Ja, vi har också haft barn med på julafton. Mina är ju stencoola (när de inte springer över 3 marschaller :smirk: ) så de går bara och lägger sig någonstans där det är någorlunda lugnt.

Men lilltjejen som är lite lite hundrädd, kom snabbt på att när hundarna har somnat/vänt bort huvudena eller när de tuggar på sina ben så kan man snabbt slänga dit handen och klappa dem på svansen eller rumpan. :smirk:

Så överlag så har vi haft en skönt och lugn jul!

Jag kan tyvärr inte bidra med någon dramatik. Våra hundar var som vanligt, bortsett att äldsta hunden vaktade båda hundarnas julpaket. Så snart han förstod att lilleman var paketet på spåren - eftersom jag sade ifrån när han sniffade väl intensivt - så kom han rusandes och ställde sig bredbent brevid högen och varnade.

"Inga snorungar på paketen - ok? Hörde du inte vad matte sade? Va?!"

Ibland är det bra med en hjälpreda även om hans "hjälpsamhet" ibland gör att dramatiken blir väl intensiv. Lyckligtvis är den unge herren mycket försynt, lägger sig snällt ned på rygg och säger: "ja, skall aldrig göra om det"

Tills dess att konstapeln har gått, för då var han framme och sniffade igen... :D

GaurdianAngel skrev:
Tydligen! :mad: Tyvärr gillar inte matte att bada sina hundar. :cry:

Men nu tänker jag inte bada dem på lännngggeeee....

Säg inte för mkt, vem vet, dom kanske hittar ett lerigt dike eller liknande :rofl:

Izor mådde lite dåligt natten mellan julafton och juldagen, varför vet vi inte. Men han var okej på morgonen efter.

Annars var Izors första julafton rätt stillsam.
Han fick tag på ett paket, som han dock släppte när stormatte sa till honom. Izor måste väl ha känt på sig att just detta paket var hans (en pipleksak i gummi, som nog var det bästa på hela kvällen).
Granen var i för sig lite intressant, men det kan bero på att den står där Izor har en av sina sovplatser (han varvar mellan ca 5 olika ställen i huset).
Senare idag ska vi till brorsan och dela ut julklappar där, få se om Izor röjer runt då för där är det barn.

Det enda som egentligen hände var att Winston i all iver att öppna sitt paket med ett tuggben åt upp allt papper också. Matte hade fullt upp med sina egna julklappar och han brukar bara riva sönder pappret i småbitar, men i år bytte han strategi...

Jag är såååå nöjd över att min mattjuv inte tog någon mat:)

Dock hade de fullt upp med att trycka till kusinens herdehund under hela kvällen. Han är *hrm* lite speciell och väl inte kung på det här med kummunikation. Dock är mina damer rätt tydliga och de tycker att när de för 542 gången berättat att de inte gillar honom på ett snällt sätt så smäller det, och det har vi lyssnat på hela julen...:crazy:

Ville ju inte slänga ut mina hundar, det är ju deras hus, dessutom var det inte dem som störde, det är han som är störd. *suck*

Annars flöt hundjulen på bra, de fick paketer som öppnades med full fart och sedan åts upp:D

//E- lite seg idag efter juldagsfirandet.

Tja, alltså, lagotton är ju som hon alltid är....hon har lyckats äta pepparkakor, kokta grönsaker samt slickat på sillen (vilket tydligen var gott).
Hon bar sin julklapp om halsen (scarf med texten "here comes trouble") så alla var varnade i alla fall :angel: :D .

Jag är mycket imponerad av vår lille rackare. Han skötte sig exemplariskt bland alla okända människor och små och stora barn. Men jag förstår inte var hans förkärlek till att stoppa huvudet under kjolarna kommer ifrån! De äldre uppskattade inte det! :rofl:

/Timsetim

Selma har gett min mamma ett riktigt tjuvnyp vid nyckelbenet. Hon kan nypas ordentligt med sina små framtänder! :eek: :D

Det bästa av allt är att hon som vanligtvis reagerar på minsta lilla smällare, skott, raketer osv inte brydde sig alls när vi var inomhus och hörde lite. Och på promenaden idag smällde det, ganska långt bort iofs men förut skulle hon ha blivit orolig. Nu brydde hon sig inte alls. :)

haha dina hundar verkar inte vara så smidiga ;)

mina har kalasat på rågbröd (stöld) och sill, skinka, dansk fläskstek, köttbullar, mer rågbröd, rödkål och janssons (fick de av min "snälla" farbror). de höll sig ovanligt lugna trots mycket spring.

på juldagen var vi ute på långpromenad med träningskompisarna och Loke badade i vartenda vattenhål han kunde hitta. efter 10:e doppet fick han med sig resten av hundarna och vi luktade nog rätt illa där vi kom gåendes. Minina var också med på ett hörn och lekte och hade störtkul. hon såg ut som en ettåring utan kontroll på benen. vi lyckades filma när hon attackerade en igenisad vattenpöl. det såg himla kul ut när hon halkade omkring och morrade och grävde.

Det gick faktiskt väldigt bra med vår hund. Han klarade galant av att "umgås" med 12 personer varav en flicka på 4 år. Förr har han alltid varit överallt och ingenstans på en och samma gång, hoppat och busat och inte förstått att han inte är bäbis längre utan en "man" på 3 år som väger 25 kg.
Men faktiskt var han så lugn och snäll. Var otroligt försiktig med 4-åringen, hon kunde ligga på golvet och leka med honom medans han lät henne leka så mkt hon ville.

Några smakprov fick han, nån köttbulle rymde från tallriken och nån skumtomte "råkade" han ta ut 4-åringens hand.

Han tillbringade större delen av kvällen med att sitta i knäet på släktingarna i soffan. De verkade gilla hans charmiga uppsyn, var iallafall vad de sa....:angel:

haha dina hundar verkar inte vara så smidiga

Nä, de har varit lite knas på sista tiden. :crazy: Likbad och stearindyk.

Men jag ser det från den ljusa sidan....de skyr ingenting. De går genom eld för mig. :D :angel: :angel: :angel:

*fniss* never underestimate the power of denyal (med reservation för stavfel)

Ha ha...precis! :D

Min hund fick vara ensam ett tag på julafton och jag var lite orolig eftersom vi var hemma hos mamma - han har bara varit ensam mycket korta stunder där. Nåväl, allt gick bra med undantag för att han tuggade sönder en blomprydnad föreställande en cyklande höna(min mammas, fråga mig inte ens). Han hade varit lugn i alla fall så jag var glad även om jag fick be min ömma moder om ursäkt för vandaliseringen.

Sedan fick han festa på skinka, köttbulle och rökt lammfiol, för att inte tala om julklapparna - hundgodis, tuggben och vomburgare. Därför blev jag inte helt förvånad då han ville upp mitt i natten för att kräkas. Jag släppte ut honom och han spydde upp något utanför ytterdörren. Eftersom han verkade må bra i övrigt gick vi och la oss igen.

På morgonens kissrunda såg jag vad han spytt upp - ett litet hönhuvud...:o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka