Jagade hästar med fyrhjulingar

Sv: Jagade hästar med fyrhjulingar

Usch jä... idioter. Hårdare krav på att äga dessa eländesmaskiner. Borde endast få användas som arbetsredskap.

Men fy fan så förbannad man blir! :mad:

Ja, fy sjutton! Jag har sett hur stressade hästar blir när man jagar de på det sättet- tyvärr finns det nämligen så kallade "duktiga" hästmänniskor som tycker att det är en god idé att driva hästar med fyrhjuling när de inte vill bli fångade... oftast med mycket tråkiga resultat som följd :cry: :mad:

Idioter!
Men det borde vara någon i krokarna som har gjort det, det kan inte finnas så många fyrhjulingar där ute så förhoppningsvis åker de fast.

Usch jä... idioter. Hårdare krav på att äga dessa eländesmaskiner. Borde endast få användas som arbetsredskap.

det är det redan!!
man får endast köra i skog/terräng i ämbets medför, dvs bönder som kollar sin avling od. har man inte skyltar (vilket dom flesta nöjeskörare inte har..) får man heller inte köra på vägen utan endast på särskilt avsedda banor.

Men fyrhjulingar för ju numera köras på vanliga vägar. Eller talar vi om olika saker? (har inte läst artikeln, ramlade just in här)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 055
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 053
  • Artikel Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 947
Senast: Unafraid
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 971
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama