Jag vill ha ny vagn!!!

Iris71

Trådstartare
Nu har jag suttit här och läst ett bra tag och lärt mig en hel del :bow:
Och inser att jag vill ha en ny vagn till min shettis!! Det följde med en rockard och en skitsele. Jag har köpt en loksele (efter förfrågningar här :bow:) för jag kör lite i skogen med honom....

Men nu vill jag ha en marathonvagn och en ny sele. Men det är ju så j*kla dyrt :-( Men jag vill verkligen ha!! Får spara lite och se till att få mitt föl sålt :angel: Så kan jag sälja rockarden ;)

Men vad rekommenderar ni för vagn? Jag kör mest på åkrar och vägar. Och hur är det med storlekar, om det t.e.x står cob, är det vikten eller skaklarna som är för stora, är det helkört med den storleken. Shettisen är väldigt stor och grov, t.ex. så drar han samma storlek som mina russ. Kan min russvallack ha samma vagn en vacker dag?

Det måste ju gå att hitta begagnade vagnar till hyfsat pris... Många frågor, men hoppas på kloka svar av er kloka :bow:

Sv: Jag vill ha ny vagn!!!

Vagnarnas storlekar är ofta satt både efter tyngd och skacklarna längd/bredd mm, så "cob" blir nog lite väl stort... Har du en stor shettis och ett litet russ så kan du ju köpa en b-ponnyvagn, den borde passa båda, ännu bättre om det är med justerbara skacklar för då slipper du ha två olika skacklar (kanske du inte måste ändå om dom är någorlunda lika i längd). Titta in på www.tidaholmsvagnar.se han har många fina vagnar som passar A/B-ponny och han har även ofta bra begagnade vagnar i lager eller som ska komma in.

Liknande trådar

Körning Den här gången gör jag det lite lättare för mig och tittar på ponny efter funktion och inte bara ras. Men det jag vill ha lutar åt...
Svar
7
· Visningar
2 203
Senast: Mli
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 305
Senast: Mezcal
·
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 530
Senast: Presto
·
A
Körning Jag är lite i akut behov av hjälp. Jag blir väldigt förvirrad av allt i detta forum :confused: För några år sedan körde jag mycket på...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Agilitynoffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka