Jag vill åka bort!

P

prinsus

Drömmer om att åka på western-semester i USA, valla kor i Montana/Wyoming eller liknande. Är det någon som har tips om en seriös bra prisvärd ranch?

Det är min dröm med, man jag har ingen aning vart man ska kolla, håller utskik i denna tråd och får se om det kommer något tips.

Visst skulle det vara underbart!!!

jag håller også utkik med spänning i denne tråd om nån slängeri n nått tips.

( min största dröm är att resa till australien,till steve Irwin sin zoopark.)

Brukar väl vara något sånt företag som annonserar i var och varannat nummer av hästfynd? Western comfort tror jag det heter...

Malin

Jag har varit i Montana, men den ranchen jag arbetade på tar inte emot betalande gäster (det har att göra med eventuella skadestånd om något skulle hända en). Det jag kan säga är att Montana och Wyoming är bland de vackraste platser på jorden du kan tänka dej- cowboy country . Om du ska åka så gör det i slutet av april/början av maj då du hamnar mitt i kalvmärkningen. En upplevelse ! Sedan kommer du att upptäcka hur en riktig ranchvallack ser ut, inte som de små quarterhästar vi importerar (som kallas arenahorses av de som använder hästar professionellt)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
310
Senast: Halcyon
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
907
Senast: Ajda
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 949
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5