Jag tänkte börja med körning???

Cambrie

Trådstartare
Så, hur gör man?? Var vänder man sig? Finns det någon kurs dit man kan åka med egen häst och lära sig?

Jag håller på med trav annars och har väl alltid varit sugen på att köra lite "på riktigt" men inte tyckt att jag har haft någon vettig häst. Nu har vi dock en häst som är trött på det här med travet och som har ett perfekt psyke för att skolas om... Någon som kör sin gamla travare och kanske till och med tävlar?

Vad krävs det för sele och så? En vanlig rockard och en travsele eller ska jag köpa andra grejer? Skulle vara kul att "finköra" lite med en finare vagn, var hittar man vettiga sådana till ett inte allt för högt pris?

Vettiga hemsidor?

Tacksam för svar...

Sv: Jag tänkte börja med körning???

det där funderar jag också på....och vad ska ingå i en bra körkurs?
finns ju klubbar men min hovis tex håller på med brukskörning och har sagt att jag gärna får komma. men vad skiljer det åt så att säga? du som kört trav kan ju antagligen en hel del ändå mot mig som aldrig kört

Tack för hemsidorna. Ska snoka.. Finns någon vettig bok om körning?

Jag bor utanför Kalmar. Vet ingen körklubb här men i Blekinge kanske det finns?

Ja i blekinge finns det en körklubb eller ja det finns väll igentligen många körklubbar (nästan alla ryttarföreningar har en nerlagd kör sektion) men bara en som är aktiv, om ni hör av er till ordförande hjälper han och hans sambo er gärna med alltihopa http://hem.passagen.se/blekinge_korsallskap/ ja det är ju ingen snygg sida. men där finns alla kontaktupgifter du behöver iallafall. :D

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Körning Hej är lite smått sugen på att skaffa häst igen och har blivit erbjuden en äldre fd travare. den har de senaste 4 åren inte blivit körd...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 916
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Trav Hej! Jag har nyligen köpt mig en rockard och ska börja köra lite grann. Går även en kortkurs på Åby Travet för nybörjare inom körning...
Svar
2
· Visningar
2 100
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka