Du kommer snart att få acceptera att leva i ett jämställt samhälle, herr lbb, om du lever ett tiotal år till.
Är det sant? Tror du att det kommer att gå så fort?
Själv laborerar jag med siffror mellan århundraden och oändligheten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kommer snart att få acceptera att leva i ett jämställt samhälle, herr lbb, om du lever ett tiotal år till.
Är det sant? Tror du att det kommer att gå så fort?
Jag tror att vi aldrig kommer att få uppleva ett jämlikt samhälle.Är det sant? Tror du att det kommer att gå så fort?
Jag var säkert på för bra humör igår. Mer som betydligt bättre jämställt, på de områden som är tydligt mätbara. Jag diskuterar jämställdhet nästan dagligen detta år, med både väntade och oväntade samtalspartners.
Jag hoppas och tror att det ger frukt på den tidshorisonten.
Att riva alla patriarkala strukturer kommer nog att ta längre tid.
F! behövs.
Jag tror att vi aldrig kommer att få uppleva ett jämlikt samhälle.
Vi kommer alltid att ha olika förutsättningar, begåvningar o tillgångar så det kommer alltid att finnas vissa som glider genom livet på en räkmacka och andra knappt har så det räcker till mat för dagen.
Jag tror faktiskt att det blir tjejer som även i framtiden kommer att ta den tyngsta bördan med havandeskap, förlossning och den första tiden efter förlossning. Det kommer i sin tur att inverka på karriär så oavsett om vi har lika lön för lika arbete så kommer de som inte tar den smällen ha ett försprång på arbetsmarknaden.
Ex:
Tina kunde inte ta det viktiga jobbet i maj pga att hon skulle ha barn i juni, Kalle fick göra det, vilket resulterade i att han tog ett steg till i karriären och tjänar nu 8000 mer än Tina i månaden.....
och jag ser inte hur vi ska komma förbi den knuten, gör du?
Kan tänkas, men statistik talar ett annat språk. Varför skulle annars förslag om lagstiftning gällande föräldrapenning ligga i röret hos flera partier. De har insett problemet, det verkar du tydligen inte göraKalle kunde heller inte ta det eftersom han väntar barn med nedkomst i juni, vilket gör det alldeles för osäkert att ta ett så viktigt uppdrag. Vilken dag som helst kan antingen nedkomst eller graviditetskomplikationer göra att Kalle måste vara hemma och ta hand om sin sambo. Därför fick Sonja ta det, som inte väntar barn alls.
Kan tänkas, men statistik talar ett annat språk. Varför skulle annars förslag om lagstiftning gällande föräldrapenning ligga i röret hos flera partier. De har insett problemet, det verkar du tydligen inte göra
Nåja, hennes sambo har i alla fall såhär skojig humor:
Rickard Pekkarinen ger ett spändare intryck. Han har en intensiv, lite flackande blick och sitter mestadels med händerna i fickorna. Då och då fäller han in drastiska sarkasmer. Han kallar Soran Ismail för ”babbe” och Adolf Hitler för ”gamle Adde”. På hans överarm korsas en yxa med ett svärd och en spikklubba intill texten ”si vis pacem, para bellum” (om du önskar fred, rusta dig för krig). När vi frågar vad tatueringen betyder svarar han:
– Visa fittan så får du popcorn.
Han fattar inte ens att han inte borde säga det till en journalist
Det med fittan? Ingen aning. Det är nog bara sexistkorkat i största allmänhet.Vad menas ens med det uttrycket?
Det med fittan? Ingen aning. Det är nog bara sexistkorkat i största allmänhet.
Möjligen vill han säga "Du tror förstås att det är ett nasseuttryck eftersom vi är så mobbade och förföljda men där sket du dig i näven".Goddag yxskaft, typ? För det verkar ju helt orelaterat till frågan, eller ska det betyda som man ropar får man svar? Eller bara ett otrevligt sätt att säga det vill jag inte säga?
Jag tror att det betyder att han tycker det var häftigt när han såg det i katalogen hos tatueraren men kan inte erkänna att han inte vet vad det betyder.Goddag yxskaft, typ? För det verkar ju helt orelaterat till frågan, eller ska det betyda som man ropar får man svar? Eller bara ett otrevligt sätt att säga det vill jag inte säga?
Kan det vara en Björn Rosenström-fras eller eddie meduza eller något åt det hållet?Jag är rätt säker på att det fanns tidigare än så också. Själv har jag en felkoppling i hjärnan som gör att när jag sjunger "Somethin' Stupid" så byter hjärnan spår mitt i så att det blir "and then i go and spoil it all by saying something stupid like: "VISA FITTAN FÅR DU POPCORN"!". Jag försöker undvika att gnola just den låten bland folk.
Kan det vara en Björn Rosenström-fras eller eddie meduza eller något åt det hållet?