jag stryps

TeamLundVer

Trådstartare
Hoppas ngn kan ge tips på hur jag ska göra för jag börjar få lite panikkänsla här. :cry:

Var i Österrike förra veckan vilket slutade med att först sonen och sedan jag blev tokförkylda. För min del yttrade det sig med lite snuva, mkt hosta, extremt ont i halsen, ingen röst, huvudvärk och yrsel.
Jag har sen igår känt mig tillräckligt bra för att gå till jobbet (blev sjuk i Lördags) även om jag inte direkt har ngn ork kvar.

Har lite yrsel precis när jag reser mig om jag har suttit länge och minimalt ned hosta/ halsont när jag hostar.

Igår kväll började dock en annan känsla nämligen som om ngn stryper mig. :crazy: då enbart när jag låg ner på rygg. Det har dock blivit värre och nu känns det som om ngn stryper mig hela tiden.

Jag hade hemsk astma som barn och kan utesluta detta. Det rosslar inte, piper inte, gör inte ont och är ingen skillnad på in och utandning utan det känns som om ngn har ett strypgrepp om halsen helt enkelt vilket triggar igång panikkänsla mer än ngt anfall någonsin har gjort :cry:

Det sitter precis där halsen går ihop som ett V samt några cm upp och några ner.

Jag får syre så det är inget akut för sjukvården eller liknande men jag behöver tips på hur jag får bort det innan jag bryter ihop helt.

Jag skulle nog ringa VC och försökt fått en tid idag, jag skulle nog även ha provat med både Sinupret forte och typ clarityn, för att få ner eventuella svullnader om det är det som är problemet.

Hoppas ngn kan ge tips på hur jag ska göra för jag börjar få lite panikkänsla här. :cry:

Var i Österrike förra veckan vilket slutade med att först sonen och sedan jag blev tokförkylda. För min del yttrade det sig med lite snuva, mkt hosta, extremt ont i halsen, ingen röst, huvudvärk och yrsel.
Jag har sen igår känt mig tillräckligt bra för att gå till jobbet (blev sjuk i Lördags) även om jag inte direkt har ngn ork kvar.

Har lite yrsel precis när jag reser mig om jag har suttit länge och minimalt ned hosta/ halsont när jag hostar.

Igår kväll började dock en annan känsla nämligen som om ngn stryper mig. :crazy: då enbart när jag låg ner på rygg. Det har dock blivit värre och nu känns det som om ngn stryper mig hela tiden.

Jag hade hemsk astma som barn och kan utesluta detta. Det rosslar inte, piper inte, gör inte ont och är ingen skillnad på in och utandning utan det känns som om ngn har ett strypgrepp om halsen helt enkelt vilket triggar igång panikkänsla mer än ngt anfall någonsin har gjort :cry:

Det sitter precis där halsen går ihop som ett V samt några cm upp och några ner.

Jag får syre så det är inget akut för sjukvården eller liknande men jag behöver tips på hur jag får bort det innan jag bryter ihop helt.

Hoppas att det har slutat nu, men om det kommer tillbaka är mitt tips att testa att "byta luft", det vill säga gå ut om du är inne. Alternativt ställ dig vid altan-/balkongdörr eller fönster så att du får kall klar luft. Ring vårdcentralen och boka tid också.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu får jag snart panik pga mitt högra öra. Jag har varit sjuk sen i lördags (halsont, yrsel,hosta, lite nästäppa, igenkorkat öga när jag...
Svar
6
· Visningar
4 142
Senast: Raderad medlem 94602
·
Kropp & Själ God middag buke! Vi hoppar rätt in i frågan, jag har sen två veckor tillbaka haft kraftig halsont, frossa, feber som kom och gick och...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: sicx
·
Kropp & Själ Okej, nu behöver jag er hjälp innan jag placerar en bomb på vårdcentralen ( ;) Jag har haft, vad jag hoppas, otur med läkare. Den...
2
Svar
24
· Visningar
4 085
Senast: skiesabove
·
Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 514
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30