Jag som inte skulle ha hund!

Sv: Jag som inte skulle ha hund!

Jaaaaaa!! Nu är han här!!
Kom hem för en knapp timme sen!!
Var stencool i bilen la sig och sov hela resan!
Skönt eftersom han e van vid hundbur och nu ficj åka lös i golvbrunnen (inte idealiskt men jag har inte möjlighet att köpa en kombi!) Funkar jättebra ihop med min tik oxo! Är inte alls jobbig och på utan bara trevlig och respekterar henne bra!
Tar en koppelpromenad ikväll och imorgonbitti så får vi se om jag vågar ha honom lös imorgon eftermiddag nått...
Skriver mer snart! Nu ska jag gå ner till honom!!!

Ja det tror jag oxo! Har varit ute med honom lös precis han har jättebra koll på mig försvinner aldrig för långt bort och kommer när jag kallar (ok för att han nån gång stod å nosade klart först å en gång stannade på vägen fram...) Sitt och stanna kvar och vänta och varsågod verkar alltihop nytt för honom men funkar bättre och bättre! Vi "tränade" på att hoppa upp på stubbar och över träd! Det hajjade han fort! (dock inte lika fort som tiken som var fruktansvärt snar med att visa hur lydig minsann HON var!) "Fot" verkade oxo rättså nytt! Använde kommando här för att ha fot kvar om vi nu kommer till att träna lydnad å behöver nått för precision! Det gick dock ganska så bra att ha honom uppmärksam och på plats i typ 10 meter så då nöjde jag mig med det så länge!

Det enda som är synd är att hittills har han inte velat äta ngt! Han dricker och är pigg men äter inte sin mat! Hoppas han börjar äta! Men jag tänker inte oroa mig så mycket över det än...

I kväll blir det julbad för båda! Har trimmat tiken idag så nu har jag två sanslöst vackra spaniels i min ägo!!

Imorgon ska han få följa med ut och rida! En julaftonstur! Hoppas det funkar! Men han var ju jättesmidig att ha lös och lyssnade ju bra! Får vi bara ordning på vänta, varsågod och här så kommer det nog gå jättebra!

du har haft han 1 dag, och ska redan ta med honom ut på ridtur. Att du vågar. Är det inte bättre att lära känna honom först så du vet hur han reagerar i olika situationer och att han lyder dig osv? Och att han i lugn och ro får komma in i sitt nya hem och lära känna dig.

Jao jag vet inte... Vi har ju gått två vändor över fälten där vi ska rida, vi har varit i stallet flera gånger... Han har ju lyssnat så himla bra på inkallning idag och hästen min är ju hundvan och jag har ju vovven på prov för att kolla hur han är som stallhund... Jag ska ju rida en sväng på fälten imorgon å lika väl som att ha honom lämnad i huset så kan han ju få följa med! Funkar det så blir ju ingen gladare än jag! Funkar det ej får jag sitta av kalla in honom från marken gå hem med honom och rida sedan och avsluta med en prommenix med både häst å hund så han hajjar vad det är som ska hända!

Jag tyckte inte det var ne dum idé! Vi ska ju inte gå över ngn väg eller så! Men det kanse är dumt? Jag tyckte det va bra att han fick springa av sig ordentligt för sen så kommer vi ju va inne å ta det lugnt större delen av julafton!

Blev ingen ridtur idag! Jag hann inte rida alls! Mycket fiiina julklappar har jag fått! Hundarna fick varsin pläd och varsin korv! :bump:

Ett bad fick han oxo för han stank nått så vidrigt!!! :p

Träning har det inte blett så mkt av! Han börjar fatta vart han inte får gå! Han kommer på inkallning...

Jag måste bli en bättre matte! Men det är kneeepigt med två hundar! Får börja ta dem var för sig ibland!

Men vanligt hundgodis lär väl inte funka på den där herrn så kräsen som han är!

Jo han har skadat sig lite oxo! Se tråden om skadad trampdyna! Kan ha varit när jag hämtade honom dock! Jag tänkte inte ens på att visitera honom ordentligt i torsdags! :o

Gjorde det igår och hittade att sporren och hela dess trampdyna är lite "avsliten" (pekar rakt ut från benet!) Bandage under julhelgen blir det så får vi se om vi åker till vet i mellandagarna! :crazy:

Han är vääääldigt go och han är sååå fäst vid mig! Stenkoll på mig när vi är ute och är alltid där jag är när vi är inne, syskonen kan inte kalla på honom men han kommer som ett skott om jag tittar på honom! (det är nog mest för att jag är hans trygghet här men det är väldigt sött ändå! :love:)

Min far försöker döpa om honom till Bertil!

I övrigt intet nytt!

GOD JUL ALLA!!!!

Idag har varit en tråkig dag för knoddarna!

Haft så mycket att göra så vi har bara varit ute och kissat!

Igår provade jag att hah onom med när jag red! Det gick bra! Han var lite skeptiskt men kom när jag kallade på honom från hästryggen oxo! Tyckte dock att det var konstigt att jag hade en häst till ben! Han vill ju alltid komma fram å ha kroppskontakt när han kommer!

När vi red förbi huset stack han iväg in i trädgården och letade efter mig! Blev tvungen att sitta av för att kunna kalla tillbax honom! Ledde hästen med honom bredvid ca 100 meter sedan satt jag upp igen och var nu noga med att kalla in honom ofta och prata med honom så vi hade en god kontakt och han accepterade att det var jag och att allt va som vanligt fast jag satt på hästen!

Travade även en bit! Han fick springa allt vad han orkade och han ändå knappt med! Fast min häst håller ju gärna ett ultratempo! I normalt travtempo hann han med!

Imorgon ska vi åka till veterinären! Sporren måste tas bort! Kommer det ställa till det för hans utställningskarriär???? Det får det inte göra!!

Sporrarnas varande eller inte varande spelar ingen roll för utställningskarriären på spaniel. Vår eng. springer har inga sporrar alls, och det har inte varit några problem.

Kul att det går så bra förresten.

Ah tack då vet jag det!

Blev lite klantigt idag! Jag tyckte det var så solklart att ngt behövde göras så jag ringde vet och fick en tid nästan omgående så rindge hundens ägare på väg dit och hon sa att han sett ut så i ett halvår och det var inget att bry sig om! Hennes vet hade tittat på det...

Så då fick jag avboka tiden en kvart innan den var...

Dummt av två anledningar!
Hade ju velat askultera där (gå med och skriva dagbok) eftersom vi måste göra rätt många sådana dagar på utbildningen och det är kul att va på olika ställen, men nu känns det svårt att ringa upp igen och fråga om jag får det....
Dessutom hade jag gärna velat ta bort den! Ser illa ut och jag e rädd att han ska fastna i ngt och riva upp den!

Han är otroligt lättsam och bra! Hade nog inte kunnat hitta en bättre hund faktiskt! (ja om jag inte klonat min andra då!)

Träningen måste jag ta lite mera tag i!! Får försöka hinna det efter nyår! Känner mig så valhänt vad det gäller träningen bara! Känner ofta att jag vet inget om hundar alls! Men det går på det stora hela bra med allt jag försökt lära honom så lite kan jag kanske....

Idag ska vi gå en riktigt lång promenad i det ruskiga vädret för imorgon och övermorgon kommer farmor passa hundarna och då blir de mest bara utsläppta på gården...

Mest glad är jag över att de trivs så bra ihop, att han är lika knuten till mig och har en lika bra förarkontakt som hon, och förstås att han äter ordentligt nu!

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 361
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 369
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 341
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar